Jump to content

Edit History

Framtia

Framtia

Som jeg forstår det er det nesten ingen som bruker de nye måletallene for lite/mye vind.

Tilbake til opprinnelig spørsmål, er vel uansett ikke meningen at man skal sammenligne båter som seiler shorthanded med fullt mannskap. Fra mitt eget eksempel over, en forskjell på 0,8 prosent (et minutt på ca 90 minutters seilas) er et umulig utgangspunkt om jeg skal konkurrere med noen som har mannskap på 12 (dvs nesten et tonn på rekka, kan forberede seilskift, navigasjon og taktikk osv). Så jeg deltar helst i regattaer der det er egne shorthandedklasser. 

Framtia

Framtia

Som jeg forstår det er det nesten ingen som bruker de nye måletallene for lite/mye vind.

Tilbake til opprinnelig spørsmål, er vel uansett ikke meningen at man skal sammenligne båter som seiler shorthanded med fullt manskap. Fra mitt eget eksempel over, en forskjell som er 0,8 prosent er et umulig utgangspunkt om jeg skal konkurrere med noen som har mannskap på 12 (dvs nesten et tonn på rekka, kan forberede seilskift, navigasjon og taktikk osv). Så jeg deltar helst i regattaer der det er egne shorthandedklasser. 

Framtia

Framtia

Tilbake til opprinnelig spørsmål, er vel uansett ikke meningen at man skal sammenligne båter som seiler shorthanded med fullt manskap. Fra mitt eget eksempel over, en forskjell som er 0,8 prosent er et umulig utgangspunkt om jeg skal konkurrere med noen som har mannskap på 12 (dvs nesten et tonn på rekka, kan forberede seilskift, navigasjon og taktikk osv). Så jeg deltar helst i regattaer der det er egne shorhandedklasser. 

Framtia

Framtia

Som jeg forstår det er det nesten ingen som bruker de nye måletallene for lite/mye vind. Er vel uansett ikke meningen at man skal sammenligne båter som seiler shorthanded med fullt manskap. Fra mitt eget eksempel over, en forskjell som er mindre en en prosent er jeg et umulig utgangspunkt om jeg skal konkurrere med noen som har mannskap på 12 (dvs nesten et tonn på rekka, kan forberede seilskift, navigasjon og taktikk osv). Så jeg deltar helst i regattaer der det er egne shorhandedklasser. 

• Create New...