Ian928 Startet 23.August.2018 Link til dette innlegget Startet 23.August.2018 Hallo, Vi har nettopp kjøpt en 1981 Rana 17 med en 1986 Mercury Classic Fifty 45hk. Det er en kraftig lekkasje fra hydraulikkpumpen til power tilt (som sitter i båten). Det er også lekkasje fra den ene sylinderen på power tilt. Hvor får man deler til disse motorene? Jeg tenker at jeg ihvertfall må ha rep-kit til sylinderen. Når det gjelder pumpen, er det noen erfaringer med hva som bruker å ryke på disse? Jeg er taknemlig for all hjelp! Så på andre poster her at det er noen med masse kunnskap om Mercury. Sitér dette innlegget Ian og Kirsti 1993 Ibiza 20 Touring med 2000 Evinrude FICHT 115hp 1981 Rana 17 med 1986 Mercury Classic Fifty 45hp Link to post
ivar Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 hører dette er en solid forhandler..: https://www.ravnsgarage.no/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ian928 Svart 7.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2018 Snakket med Ravns Garage, veldig bra forhandler ja! Nå kan det se ut som lekkasjen kom fra koblinger på pumpe og sylinder. Har dratt til alle koblinger og det er tett foreløpig ihvertfall. Nytt spørsmål: Jeg ser det er fylt hydraulikkolje på systemet, i manualen står det at det skal brukes motorolje. Bør jeg bytte ut? Kan hydraulikkoljen skape problemer? Sitér dette innlegget Ian og Kirsti 1993 Ibiza 20 Touring med 2000 Evinrude FICHT 115hp 1981 Rana 17 med 1986 Mercury Classic Fifty 45hp Link to post
Ian928 Svart 8.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2018 Hmmm, fant denne: https://www.scribd.com/doc/75281168/Mercury-Outboard-Tilt-Manual Sjekket vent-skruen som skal stå 2-2,5 omdr åpen, denne var byttet ut med en karosseriskrue og skrudd i med masse sikaflex. Ingen ventilasjon altså. Ser man skal fylle reservoaret helt fullt med sylindrene helt sammen (motor tiltet helt opp). Regner med at tidligere eier har fylt opp med sylindrene ute og når han har kjørt motor opp så har oljen kommet ut gjennom lufteskruen. Dette har han prøvd å fikse med silikon da... Legger inn info som historikk i tilfelle andre finner denne tråden... Sitér dette innlegget Ian og Kirsti 1993 Ibiza 20 Touring med 2000 Evinrude FICHT 115hp 1981 Rana 17 med 1986 Mercury Classic Fifty 45hp Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.