Jump to content

Edit History

pipe

pipe

On 8/25/2018 at 11:54 AM, fjordgrynt said:

Dette hadde vært veldig matnyttig hvis man samtidig kunne oppgi drivstofforbruket i de nevnte topphastigheter - for ellers kan man forlede enklere sjeler UTEN gullhår på unevnelige steder til å tenke at " Åhhh - en slik båt må jeg skaffe meg ! " Bemidlede personer SKAL bruke penger - det er det som holder samfunnsmaskineriet i gang, så ikke noe galt i det, men vanlige slitere må ha en viss realisme om hva som er oppnåelig for dem ...  :rolleyes:

Jeg ser det ikke som veldig matnyttig å budsjettere drivkostnadene utifra hva båten bruker på full pine.
Isåfall er det sikkert mange flere enn meg som har eller tar seg råd til det.
Det man må tenke på før man handler er at en DC på noen og tyve gjerne bruker 20-30 liter i timen på god planefart.
Så kan man tenke på etter man har handlet at forbruket gjerne ligger på 65-100 liter i timen på bunn gass og de siste par tre knopene bruker uforholdsvis mye drivstoff i forhold til en beskjeden øking av farten.

pipe

pipe

On 8/25/2018 at 11:54 AM, fjordgrynt said:

Dette hadde vært veldig matnyttig hvis man samtidig kunne oppgi drivstofforbruket i de nevnte topphastigheter - for ellers kan man forlede enklere sjeler UTEN gullhår på unevnelige steder til å tenke at " Åhhh - en slik båt må jeg skaffe meg ! " Bemidlede personer SKAL bruke penger - det er det som holder samfunnsmaskineriet i gang, så ikke noe galt i det, men vanlige slitere må ha en viss realisme om hva som er oppnåelig for dem ...  :rolleyes:

Jeg ser det ikke som veldig matnyttig å budsjettere drivkostnadene utifra hva båten bruker på full pine.
Isåfall er det sikkert mange flere enn meg som har eller tar seg råd.
Det man må tenke på før man handler er at en DC på noen og tyve gjerne bruker 20-30 liter i timen på god planefart.
Så kan man tenke på etter man har handlet at forbruket gjerne ligger på 65-100 liter i timen på bunn gass og de siste par tre knoppene bruker uforholdsvis mye drivstoff.

• Create New...