Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Komodo skrev for 2 timer siden:

Du får kjøpe deg noen magnumstore skruer og vingemuttere, f.eks. i M36, som du kan håndtere med de tjukke hanskene du må bruke der oppe ved nordpolen :giggle:

Det var lurt. Men da må jeg vel ha kabelsko presset på? Hvordan gjør jeg det? Hehehe :giggle:

Neida, ta det rolig. Jeg gjør som først tenkt med de gråe ‘truck’ kontaktene som skissert tidligere i tråden. Disse blir låst fast med kjetting og dynamitt til haleren og båten. I  tilfelle noen ønsker å ‘låne’ kabelen, så går alt i lufta. Dette blir i tillegg gjemt og skrudd fast inne i tørkeskapet og dusjet med el spray så ofte som det går an. Mulig det ikke er helt rett, men det vil se bra ut og i tillegg virke. Som jeg har skjønt av et annet innlegg her i tråden så vil ikke krypstrøm være en utfordring. Og selvsagt en riktig dimensjonert hovedbryter og sikring.  

Kjellg

Kjellg

Du får kjøpe deg noen magnumstore skruer og vingemuttere, f.eks. i M36, som du kan håndtere med de tjukke hanskene du må bruke der oppe ved nordpolen :giggle:

Det var lurt. Men da må jeg vel ha kabelsko presset på? Hvordan gjør jeg det? Hehehe :giggle:

Neida, ta det rolig. Jeg gjør som først tenkt med de gråe ‘truck’ kontaktene som skissert tidligere i tråden. Disse blir låst fast med kjetting og dynamitt til haleren og båten så i tilfelle noen ønsker å ‘låne’ kabelen, så går alt i lufta. Dette blir i tillegg gjemt og skrudd fast inne i tørkeskapet og dusjet med el spray så ofte som det går an. Mulig det ikke er helt rett, men det vil se bra ut og i tillegg virke. Som jeg har skjønt av et annet innlegg her i tråden så vil ikke krypstrøm være en utfordring. Og selvsagt en riktig dimensjonert hovedbryter og sikring.  

Kjellg

Kjellg

Neida, ta det rolig. Jeg gjør som først tenkt med de gråe ‘truck’ kontaktene som skissert tidligere i tråden. Disse blir låst fast med kjetting og dynamitt til haleren så i tilfelle noen ønsker å ‘låne’ kabelen, så går alt i lufta. Dette blir i tillegg gjemt og skrudd fast inne i tørkeskapet og dusjet med el spray så ofte som det går an. Mulig det ikke er helt rett, men det vil se bra ut og i tillegg virke. Som jeg har skjønt av et annet innlegg her i tråden så vil ikke krypstrøm være en utfordring. Og selvsagt en riktig dimensjonert hovedbryter og sikring.  

• Create New...