Baug Startet 24.August.2018 Link til dette innlegget Startet 24.August.2018 Hvilken diameter på slangen må jeg ha for å suge opp oljen via peilerøret på en Volvo Penta D1-20B? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 Det vet jeg ikke men de som følger med de vanlige oljesugerne passer i hvertfall. Husk at slangen må være stiv og tåle oppimot 100 grader uten å bli myk og klappe sammen.. Sitér dette innlegget Link to post
Baug Svart 24.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 Takk for kjapt svar, Lazyjack. Peilerøret har relativt liten åpning og de sugepumpene jeg har sett (bl.a. Biltema) har slanger som jeg tror er for store. Vet du om en konkret sugepumpe som passer her? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 (redigert) Jeg mener det er samme sugerøret på D1-20 som på D2-40 som jeg har. Der går ihvertfall de vanlige oljesugerne nedi. Men jeg kan ta feil..... Redigert 24.August.2018 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 Husk at d1-motorene har en egen stuss montert på bunnpanne for å tappe olje... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.August.2018 Link til dette innlegget Svart 25.August.2018 (redigert) Det er denne stussen, ikke peilepinnerøret, vi snakker om. Redigert 25.August.2018 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.