Jump to content

Erfaring med LED bar fra økonomideler?

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

Den annonseres som arbeidslampe. Jeg mistenker at den vil fungere greit som arbeidslampe minst 500 meter foran selve lyskilden. Jeg tror den har alt for samlet lysstråle til å fungere som belysning av egen båt. Som "kjørelys" har den kanskje mer for seg, men du kommer til å blinde alle som ser i din retning.

Snakket med en slektning for et par uker siden, og han sa at de hadde testet hans LED-bjelke (bilmontert), og den lyste opp en fjellskråning 2800 meter unna. Og selv på den avstanden var lyset såpass samlet at det ikke var spesielt praktisk.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev On 24.8.2018 at 22.32:

Den annonseres som arbeidslampe. Jeg mistenker at den vil fungere greit som arbeidslampe minst 500 meter foran selve lyskilden. Jeg tror den har alt for samlet lysstråle til å fungere som belysning av egen båt. Som "kjørelys" har den kanskje mer for seg, men du kommer til å blinde alle som ser i din retning.

Snakket med en slektning for et par uker siden, og han sa at de hadde testet hans LED-bjelke (bilmontert), og den lyste opp en fjellskråning 2800 meter unna. Og selv på den avstanden var lyset såpass samlet at det ikke var spesielt praktisk.

Var det led baren fra økonomideler?

Høres veldig praktisk ut hvis man vil få øye på reflekser langt unna...

Lady H skrev On 25.8.2018 at 17.43:

Se på denne fra arbeidslys.no 87850_Odin_Lights_ODIN_DX-10_Marine_Combo_LED_1.jpg

Link hadde vært mye mer hjelpsomt ;) er denne bra??

• 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...
Popeye70 skrev On 24.8.2018 at 22.32:

Dette er åpenbart en real skipperskrøne. Det er faktisk ikkje mulig. Hvis du sier det var synlig lys i fjellsiden 280 meter unna så greit nok. 

@Karlsenkystfiske, for meg så ser de ledningene mer ut som fortinnet kobber 1,5 kvadrat.

Story: Tråleren som ligger tvers over havna for Hulda hadde problemer med VHF og AIS. Det viste seg at det var hans kvalitetsarbeidslys med LED som 'jammet' hele systemet. Nå har han byttet ut et trillebårlass med kvalitetslamper. Og så skal det inn filtere på et par andre lamper. Alle LED-lampene han hadde montert ga støy. På Hulda gir billiglampene fra Biltema ikke støy.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...