Karlsenkystfiske Startet 24.August.2018 Link til dette innlegget Startet 24.August.2018 Ser at økonomideler har en LEDbjelke på 17600 lumen til småhyggelige 3000 kroner. Er det noen som har testet denne? Har den noenting som helst på en båt å gjøre? Lyser den langt? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 Den annonseres som arbeidslampe. Jeg mistenker at den vil fungere greit som arbeidslampe minst 500 meter foran selve lyskilden. Jeg tror den har alt for samlet lysstråle til å fungere som belysning av egen båt. Som "kjørelys" har den kanskje mer for seg, men du kommer til å blinde alle som ser i din retning. Snakket med en slektning for et par uker siden, og han sa at de hadde testet hans LED-bjelke (bilmontert), og den lyste opp en fjellskråning 2800 meter unna. Og selv på den avstanden var lyset såpass samlet at det ikke var spesielt praktisk. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lady H Svart 25.August.2018 Link til dette innlegget Svart 25.August.2018 Se på denne fra arbeidslys.no Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 28.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Popeye70 skrev On 24.8.2018 at 22.32: Den annonseres som arbeidslampe. Jeg mistenker at den vil fungere greit som arbeidslampe minst 500 meter foran selve lyskilden. Jeg tror den har alt for samlet lysstråle til å fungere som belysning av egen båt. Som "kjørelys" har den kanskje mer for seg, men du kommer til å blinde alle som ser i din retning. Snakket med en slektning for et par uker siden, og han sa at de hadde testet hans LED-bjelke (bilmontert), og den lyste opp en fjellskråning 2800 meter unna. Og selv på den avstanden var lyset såpass samlet at det ikke var spesielt praktisk. Var det led baren fra økonomideler? Høres veldig praktisk ut hvis man vil få øye på reflekser langt unna... Lady H skrev On 25.8.2018 at 17.43: Se på denne fra arbeidslys.no Link hadde vært mye mer hjelpsomt ;) er denne bra?? Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 29.August.2018 Link til dette innlegget Svart 29.August.2018 Har hatt denne på en tidligere båt, lyste både langt og bra dekning i nærheten. Selges av: arbeidslys.no Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.August.2018 Link til dette innlegget Svart 29.August.2018 Kjøp eit annerkjendt merke. Viktigare enn kven som sel dei. Eit blant fleire er Rigid. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 30.August.2018 Link til dette innlegget Svart 30.August.2018 Har noe lignende den som TS spør om på Jeepen min fra Ebay til 600 kr. Har fungert utmerket i et par år. Lyser noe enormt langt og bredt da led i midten lyser framover og på siden er det "spredere" Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 1.September.2018 Link til dette innlegget Svart 1.September.2018 Har en som dette på baugen. Lys i massevis. https://www.wish.com/product/5a59c54c4845606fa2c9818a Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 6.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2018 M/S Malene skrev On 1.9.2018 at 7.34: Har en som dette på baugen. Lys i massevis. https://www.wish.com/product/5a59c54c4845606fa2c9818a Fantastisk spesifikasjon og pris! Skal testes :) Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 22.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2018 Da har jeg kjøpt og fått den LED baren. Men kabeltykkelsen forteller meg at jeg nok har blitt ganske kraftig lurt. Har ingen tro på at 600W ved 12V går igjennom en 1mm2 aluiminiumskabel! menmen, skal nå prøve å sette den opp allikevel :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 23.September.2018 Link til dette innlegget Svart 23.September.2018 Spent på å høre hvordan dette blir. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Fornøyd med lyset? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 Popeye70 skrev On 24.8.2018 at 22.32: Snakket med en slektning for et par uker siden, og han sa at de hadde testet hans LED-bjelke (bilmontert), og den lyste opp en fjellskråning 2800 meter unna. Og selv på den avstanden var lyset såpass samlet at det ikke var spesielt praktisk. Dette er åpenbart en real skipperskrøne. Det er faktisk ikkje mulig. Hvis du sier det var synlig lys i fjellsiden 280 meter unna så greit nok. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2019 @Karlsenkystfiske, for meg så ser de ledningene mer ut som fortinnet kobber 1,5 kvadrat. Story: Tråleren som ligger tvers over havna for Hulda hadde problemer med VHF og AIS. Det viste seg at det var hans kvalitetsarbeidslys med LED som 'jammet' hele systemet. Nå har han byttet ut et trillebårlass med kvalitetslamper. Og så skal det inn filtere på et par andre lamper. Alle LED-lampene han hadde montert ga støy. På Hulda gir billiglampene fra Biltema ikke støy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.