tullerici Startet 25.August.2018 Del på Facebook Startet 25.August.2018 Hei har en yamaha 50 hk 3 sylindret 2takt autolube usikker på årsmodell men tenker rundt 90 tallet. Starter med startgass å høyt turtall, tomgang og lavt turtall går dårligt. når motor først er varm så fungerer den bedre! Har en ide om coil,membran,drivstoffpumpe. forrige eier har gjort rein forgasserene men ikke tatt ut tomgang/blande skruen som er fjør på da han ikke turte å tukle med dette.. noen som har noen ideer? Tenkte å ta ut forgasserene og alt demontere dem å gjør reint alt men hva skal jeg starte med på blanding skruen? Helt inn så 1 og halv ut så gå dereter litt og litt ut til den går bra og plugger ser fine ut? bestilt coiler plugger impeller pakninger til undervannhus/forgasser olje girolje som kommer i posten. Boltene på forgasser er til tapping da dem gamle ble ødelagt og dette fungerer flott. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Yamaha 50 DEO 2takt autolube problem". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
tullerici Svart 25.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2018 Rensket forgassere igjen. Er en tapp som kan stå utover eller innover å hva er den til? Isåfall startet den på startgass å går en god stund, men vil ikke starte uten form av bensin/startgass rett i forgasserene.. merkeligt? og hva er så det boksen som er på bilde at med gassen? Sitér dette innlegget Link to post
tullerici Svart 26.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2018 Ingen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 er noen passasjer i disse forgasserne som er vriene å få rene , høres ut til at disse er gjengrodd. Det jeg har funnet ut er tingen da er å rengjøre forgasserne i ultralydbad - det får banka løs avleiringer på plasser man ikke kommer til ellers Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tullerici Svart 26.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2018 ivar skrev for 6 timer siden: er noen passasjer i disse forgasserne som er vriene å få rene , høres ut til at disse er gjengrodd. Det jeg har funnet ut er tingen da er å rengjøre forgasserne i ultralydbad - det får banka løs avleiringer på plasser man ikke kommer til ellers Hei ! har fått tak i 3 forgassere med manuell choke siden to av mine sitter dysene fast og hode er ødelagt, blandingskruene er også fast.. kobler bort el choke og bruker manuell da er det mindre elektrisk tull.. håper dette gjør susen Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 hørtes ut som en god plan Aldri hatt tull med el choken på mine motorer , så lenge det er den typen som du betjener med nøkkel eller bryter. Den automatiske har jeg ikke erfaring med Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tullerici Svart 26.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2018 Min har vel primer choke om det uttales korrekt, eneste måten jeg får start på er startgass men den går så høyt på turtall og rar gange.. noen dyser som ikke er skikkelig eller så er det choken som tuller.. uansett om gass spjelda nesten er lukket helt så går den for høyt på tomgang synes jeg å nå får jeg ikke juster tomgangen mer ned får skruen har ikke mer å gå på Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.August.2018 Del på Facebook Svart 27.August.2018 primer og choke er ikke helt det samme (men resultatet blir det samme - mer bensin når man skal starte) - choke stryper lufttilførselen mens primer sprøyter inn ekstra bensin. Men er din automatisk eller manuelt styrt? Blir blandinga for mager så blir det gjerne høy tomgang og rar gange slik du beskriver. Burde bli straks bedre med forgassere i god stand - sitter dyser osv fast så blir det vanskelig å få til noe. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tullerici Svart 27.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2018 Den er manuell med bryter på kontrollboks. Testet med 12v å da funket den men så fort den var på motor så er det ingen funskjon Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.August.2018 Del på Facebook Svart 27.August.2018 hjelper lite på startvilligheten.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tullerici Svart 1.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2018 ivar skrev On 27.8.2018 at 11.45: hjelper lite på startvilligheten.. Hei ivar! god nyhet nå går den som et uvær ! Skiftet forgassere reedventil coiler plugger bensinfilter + nye choken er som en pinne som går inn i en svart dings solenoid. Denne må jeg lage egen bryter på da bryter på kontrollboks er defekt. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 1.September.2018 Del på Facebook Svart 1.September.2018 Godt at det ordnet seg. Dette med startgass, og lite villig til å gå på tomgang fekk meg til å tenkja i slike baner som brekka stempelfjører og dårlig kompresjon, og det er slike feil som får deg til å vurdera reparasjon opp mot alderen på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
tullerici Svart 1.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2018 Har målt komp å denne var god. Driv å hever akterspeilt til langstamme nå. har en tjukk plank 6cm tjukk og 12,5cm høy som passe inni som skal skrues fast i speil så bolter gjennom speil og og alu platen og tre som er på utsiden av orginalspeil med skiver og bolter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.