omhI Startet 25.August.2018 Link til dette innlegget Startet 25.August.2018 hei til de som har innenbords yamaha Se link til turborenovering innenbords yamaha http://utbytesturbo.se/turborenovering-av-yamaha-me370sti6tc-alt-me42st-turbo/ Sitér dette innlegget Link to post
Silje3 Svart 25.August.2018 Link til dette innlegget Svart 25.August.2018 (redigert) Min Yamaha 420 STI fekk turbohavari for mange år siden. Prisen for ny komplett med vannkjølt albue var svært høy. Ein dyktig lokal bilreperatør fant at Volvo 41 maskinens turbo med vannkjølt albue, kunne passe. Meiner det var B utgaven men er ikkje heilt sikker. ( det har vel med på hvilken side turboutblås går) Litt tilpassing mellom manifold og turbo gjorde eg for hånd, og likeeins litt fresing i hulla for festeboltene. Reperasjonen kom på ca.1/4 av original. Den støyer litt mer enn Yamaha sin turbo, men merker ikkje effekttap. PS mye av prisforskjellen skyldes at eg fekk tak i ein overhalt innbytteturbo. Redigert 25.August.2018 av Silje3 tilleggsopplysning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.