Jump to content

Edit History

Silje3

Silje3


tilleggsopplysning

Min Yamaha 420 STI fekk turbohavari for mange år siden. Prisen for ny komplett med vannkjølt albue var svært høy.

Ein dyktig lokal bilreperatør fant at Volvo 41 maskinens turbo med vannkjølt albue, kunne passe. Meiner det var B utgaven men er ikkje heilt sikker. ( det har vel med på hvilken side turboutblås går) 

Litt tilpassing mellom manifold og turbo gjorde eg for hånd, og likeeins litt fresing i hulla for festeboltene.

Reperasjonen kom på ca.1/4 av original. Den støyer litt mer enn Yamaha sin turbo, men merker ikkje effekttap.

PS mye av prisforskjellen skyldes at eg fekk tak i ein overhalt innbytteturbo.

 

Silje3

Silje3


tilleggsopplysning

Min Yamaha 420 STI fekk turbohavari for mange år siden. Prisen for ny komplett med vannkjølt albue var svært høy. Ein dyktig lokal bilreperatør fant at Volvo 41 maskinens turbo med vannkjølt albue, kunne passe. Meiner det var B utgaven men er ikkje heilt sikker. ( det har vel med på hvilken side turboutblås går)  Litt tilpassing mellom manifold og turbo gjorde eg for hånd, og likeeins litt fresing i hulla for festeboltene. Reperasjonen kom på ca.1/4 av original. Den støyer litt mer enn Yamaha sin turbo, men merker ikkje effekttap.

Silje3

Silje3

Min Yamaha 420 STI fekk turbohavari for mange år siden. Prisen for ny komplett med vannkjølt albue var svært høy. Ein dyktig lokal bilreperatør fant at Volvo 41 maskinens turbo med vannkjølt albue, kunne passe. Meiner det var B utgaven men er ikkje heilt sikker. ( det har vel med på hvilken side turboutblås går)  Litt tilpassing mellom manifold og turbo gjorde eg for hånd, og likeeins litt fresing i hulla for festeboltene. Reperasjonen kom på ca.1/4 av original. Den støyer litt mer enn Yamaha sin turbo, men merker ikkje effekttap.



×
×
  • Create New...