fjordgrynt Startet 25.August.2018 Link til dette innlegget Startet 25.August.2018 Den manuelle tiltmekanismen på Fjordgrynt har alltid vært litt shabby - nå har den sviktet helt. Så båten må på land for å repareres. Så da lurer jeg på om det er mulig å få tak i power-tilt til disse motorene, eller om jeg må belage meg på å skaffe reservedeler til den originale manuelle tiltmekanismen ? Sitér dette innlegget Link to post
Ole73 Svart 26.August.2018 Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Ligger mange på Finn pass på at skruen for manuell senk ikke er irret opp Sitér dette innlegget Link to post
fjordgrynt Svart 26.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 (redigert) 1 hour ago, Ole73 said: Ligger mange på Finn pass på at skruen for manuell senk ikke er irret opp Kan du utdype litt ? Jeg kan beskrive problemet slik; Tidligere var ikke motoren låst nedsenket stilling - ikke noe stort problem, bare være forsiktig med throttlingen i bakk. Nå er den helt låst i nedsenket stilling - fjernet trimmbolten, slik at jeg fikk senket motoren helt ned - da slapp mekanismen taket, og jeg fikk heist den opp - men umulig å få den til å henge i oppreist stilling uten å fikle med låsemekanismen bak. Men som sagt, jeg ønsker å oppgradere til power-tilt, hvis det er mulig å få tak i det til disse motorene. Redigert 26.August.2018 av fjordgrynt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ole73 Svart 26.August.2018 Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Jeg satt på powertrim på en som ikke hadde det originalt, du må slå ut bolten som sittet inn/under motoren å ta av alt det gamle unntatt låsen, så monterer du powertrim det var 3 ledninger mener jeg kan sende koblingsskjemaet Sitér dette innlegget Link to post
fjordgrynt Svart 26.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 2 hours ago, Ole73 said: Jeg satt på powertrim på en som ikke hadde det originalt, du må slå ut bolten som sittet inn/under motoren å ta av alt det gamle unntatt låsen, så monterer du powertrim det var 3 ledninger mener jeg kan sende koblingsskjemaet Det hadde vært fint Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.