Brassolini Startet 25.August.2018 Link til dette innlegget Startet 25.August.2018 Hei! Vi skal kjøpe vår første båt og trenger hjelp fra erfarne båtfolk med å lande på hva som blir riktig båt for oss. Bakgrunn: Vi er en familie på to voksne og to små barn. Ingen av oss har båterfaring fra før. Jeg er vokst opp med å fiske i havet fra land og er i ferd med å lese meg opp til båtførerprøven. Vi ønsker oss en lettstelt båt som ligger trygt i vannet og er hyggelig nok til å dra på dagsturer med familien med, men som også jeg kan dra ut alene og fiske med uten å være redd for å grise ut båten. Vi bor i Drammen og trenger motor nok til å gjøre unna transportetapper litt effektivt, men fart for fartens skyld er ikke viktig for oss. Må kunne ha barna tørt ombord, men vi trenger ikke overnattingsmulighet i båten. Dette blir vår første båt og vi vil derfor ikke bruke for mye penger på denne. Grunnen er at vi ser for oss bruken som beskrevet over de nærmeste 2-3 årene og at vi etter det vet vesentlig mer om hvordan vi trives med båtliv og det er flere mulige scenarier vi ser for oss allerede. •Båtliv var ikke for oss og vi selger båten •Vi er helt fornøyd med å ha det slik det er •Vi elsker å være på båt og vil ha en feriebåt som er en større motorbåt •Vi elsker å være på båt og vil ha seilbåt •Vi er fornøyd med turbruken, men ønsker en mer helårs hobbyfiskebåt Jeg har lest meg opp litt og har fulgt med på finn og ser at det er mange ulike prisklasser. Jeg vet at det å få båt medfører utgifter utover innkjøpet av båten, men ser for meg en pris på 30-40 000 i innkjøpet av en båt som er klar til å bruke. Da tenker jeg inkludert redningsvester, juksahjul, fendere og hva man nå trenger for å gå ut med båten. Håper på gode tips! Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 25.August.2018 Link til dette innlegget Svart 25.August.2018 (redigert) Du sier ikke noe om størrelse, men tenker selv at 17 fot og oppover er greit for at det ikke skal bli veldig trangt ombord. Da kan jo aktuelle båter være f.eks Rana 17, Rana Plast 530, Øien 17, Hansvik 18, og lignende båter. Kommer du over en med nyere motor er det gull verdt, og dette er kalesjebåter, så kalesjen bør være bra, da den er dyr å erstatte. Redigert 25.August.2018 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brassolini Svart 25.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2018 Hei Korsfjord! Takk for konkret og verdifull informasjon! Ja, jeg har vel tenkt 17-20 fot omtrent. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 25.August.2018 Link til dette innlegget Svart 25.August.2018 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=127640569 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=126883800 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=127402033 Sitér dette innlegget Link to post
Brassolini Svart 26.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Takk igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.