PiperBill Startet 26.August.2018 Link til dette innlegget Startet 26.August.2018 Er det noen som la sommer-kalesjen står på båten i vinteropplag? Jeg ser egentlig ingen poeng med å bytte til vinterkalesje (gammel utslitt kalesje). Brukte vinterkalesje i fjor og med en tung formsydd presenning over. Viste ingen tegn til jordslag etter vinteren. Da lurer jeg på om jeg skal vaske, impregnerer og ha sommer-kalesjen på nå til vinteren. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Ida Marie III Svart 26.August.2018 Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Jeg ville brukt den gamle vist det var meg. Kjipt og oppdage at du likevel gikk jordslag... det kan muligens variere fra år til år.. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 26.August.2018 Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Hvorfor ha på kallesjen om du alikevell har på pressening? Med god lufting og lett pressening under den tunge presseningen blir det minimalt av kondens. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 26.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Presseningen er formet etter kalesjen. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Eureka Svart 26.August.2018 Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Greit å ha på kalesje om det går hull på presenningen... Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 26.August.2018 Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Blir mye mindre fukt med kalesje under er min erfaring, pga kondensen som drypper fra presenning, men spørs sikkert hvor mye det blåser. Bruker en gammel rufsete kalesje om vinteren, aldri fått jordslag på selve kalesjen, men dukker alltid opp noe et eller annet sted ila vinteren er min erfaring. Skal du bytte den ut snart uansett så .. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
jørn Svart 26.August.2018 Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Blir ingen kondensering når man legger to presseninger, samt åpning i hver ende. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 26.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2018 Enten må man stenger helt og har gode avfukter eller har lufting i begge endene og dropper avfukting. Jeg bruker den første metoden med store hjemmelaget avfukter. Funker som bare det i fjor vinter. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.