Jump to content

Edit History

pipe

pipe

56 minutes ago, MegaTrondy said:

Prisen tjener man vel fort inn igjen i sparte drivstoff utgifter?

Med 50 timer gangtid pr. sesong og et snittforbruk tatt fra 10-35 knop, vil det med dagens drivstoffpriser koste ca. 19 500 kroner å fylle drivstoff på båten med Mercruiser 5,0 L MPI, og ca. 10 500 kroner å fylle på båten med Volvo Penta D3-190.
 

Her er konklusjonen til en artikkel i fra Båtliv da de testet forbruk på to identiske Flipper 705 DC.
Prisforsjellen er 80-90k så det tar jo noen år før dette går i pluss på 7-8 meters båter.
Så ja det er hyggelig å spare 10 k i året på drivstoff men det er også hyggelig å ha 5-6 knop høyere  toppfart som i dette tilfelle

 

pipe

pipe

24 minutes ago, MegaTrondy said:

Prisen tjener man vel fort inn igjen i sparte drivstoff utgifter?

Med 50 timer gangtid pr. sesong og et snittforbruk tatt fra 10-35 knop, vil det med dagens drivstoffpriser koste ca. 19 500 kroner å fylle drivstoff på båten med Mercruiser 5,0 L MPI, og ca. 10 500 kroner å fylle på båten med Volvo Penta D3-190.
 

Her er konklusjonen til en artikkel i fra Båtliv da de testet forbruk på to identiske Flipper 705 DC.
Prisforsjellen er 80-90k så det tar jo noen år før dette går i pluss på 7-8 meters båter.
Så ja det er hyggelig å spare 10 k i året på drivstoff men det er også hyggelig å ha 5-6 knop høyere  toppfart i dette tilfelle

 

pipe

pipe

10 minutes ago, MegaTrondy said:

Prisen tjener man vel fort inn igjen i sparte drivstoff utgifter?

Med 50 timer gangtid pr. sesong og et snittforbruk tatt fra 10-35 knop, vil det med dagens drivstoffpriser koste ca. 19 500 kroner å fylle drivstoff på båten med Mercruiser 5,0 L MPI, og ca. 10 500 kroner å fylle på båten med Volvo Penta D3-190.
 

Her er konklusjonen til en artikkel i fra Båtliv da de testet forbruk på to identiske Flipper 705 DC.
Prisforsjellen er 90-100k så det tar jo noen år før dette går i pluss på 7-8 meters båter

 



×
×
  • Create New...