R.O Startet 27.August.2018 Link til dette innlegget Startet 27.August.2018 Noen som vet hva denne bruker på marsjfart (22 - 27 knop) med full tank og svigermor ombord...? Finnes selvfølgelig data på dette på nett, kjøredata fra Yamaha osv, men siden disse tallene aldri har stemt overens med mine båter, så tipper jeg det er tilfellet her også. Mener jeg leste 1,6l/nm et sted, det betyr at 2,0l/nm kanskje er riktig..? Spurte en som skulle selge en T8, han mente den brukte 0,5l/nm - det kan umulig stemme i noen fartsområder... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 27.August.2018 Link til dette innlegget Svart 27.August.2018 Hadde selv T7, naboen hadde T8. Jeg mener han regnet ca 2 l/nm. Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 27.August.2018 Link til dette innlegget Svart 27.August.2018 Min Pilot 8.0 med F300 ligger normalt på ca. 2,1 på marsj ca. 26kn. Er enig i det du sier om «testforbruk», det nok målt under særdeles optimale forhold med tom, tørr og nysmurt båt, flatt hav ++ Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.August.2018 Link til dette innlegget Svart 27.August.2018 Det er nok 0,5 nautiske mil pr liter, spørs hva instrumentet er innstilt på. Jeg har liter pr.time. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 27.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2018 Vaageskar skrev for 1 time siden: Min Pilot 8.0 med F300 ligger normalt på ca. 2,1 på marsj ca. 26kn. Er enig i det du sier om «testforbruk», det nok målt under særdeles optimale forhold med tom, tørr og nysmurt båt, flatt hav ++ Piloten må vel ligge litt over T8 i forbruk, det får vel en del mere vekt..? tkb skrev 22 minutter siden: Det er nok 0,5 nautiske mil pr liter, spørs hva instrumentet er innstilt på. Jeg har liter pr.time. Jeg tenkte det samme, at her har han lest feil... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.