Kallethekid Startet 27.August.2018 Link til dette innlegget Startet 27.August.2018 Jeg holder på å sette i stand en gammel motor og oppdaget at vaieren som går fra håndtaket på motoren til forgasseren er av. Det er altså ikke en motor med kontrollboks det er snakk om, men en med rorkult. Har lett litt etter en slik vaier men ikke funnet noe på nett. Jeg fant en deleskiss, men vaieren har ikke noe eget delenummer her: https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard-by-year/1987/30lh/steering Er det noen som vet om dette er universalvaiere som passer til mange motorer og hvor jeg i tilfelle kan finne en? Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 28.August.2018 Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Kan dette hjelpe? https://www.biltema.no/bil---mc/mc/mc-reservedeler/mc-vaiere/reparasjonssett-vaier-2000022953 Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 28.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Det kan hende dette går å bruke. Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.August.2018 Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Delenummer er 6J8-26301-00-00 THROTTLE CABLE ASSY nummer 25 på linken din. Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 28.August.2018 Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Ellers er det jo bare å sende en mail til ditt nærmeste Yamaha verksted/service. Send dem serienummeret på motoren, så finner de garantert riktig delnummer. Jeg har lykkes med mange små-komponenter til Yamaha hos Holmen Motor brygge som ligger meg nærmest. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 28.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 (redigert) Mix skrev 23 minutter siden: Delenummer er 6J8-26301-00-00 THROTTLE CABLE ASSY nummer 25 på linken din. Jeg trodde også det først men når jeg prøvde å bestille, så viste det seg at dette ikke var selve vaieren, men et sett med to rør vaieren skal løpe i. LuckyFalls skrev 22 minutter siden: Ellers er det jo bare å sende en mail til ditt nærmeste Yamaha verksted/service. Send dem serienummeret på motoren, så finner de garantert riktig delnummer. Jeg har lykkes med mange små-komponenter til Yamaha hos Holmen Motor brygge som ligger meg nærmest. Jeg fikk ganske unnvikende svar når jeg snakket med de lokale her, tror ikke de var så interesserte i å bruke tid på å finne en del som kanskje koster nån hundrelapp, men jeg prøver gjerne igjen. takk for tipset med Holmen Motor Brygge Redigert 28.August.2018 av Kallethekid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.August.2018 Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 De ser slik ut, wire med strømpe og fester. https://www.ebay.com.au/itm/Yamaha-6J8-26301-00-00-THROTTLE-CABLE-ASY-/162683360062 Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 28.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Du er bedre å lete en jeg er! Tusen takk for hjelpen, da bestiller jeg dette! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.