Jump to content

Edit History

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Min båt (Draco 21) ligger på hengeren plassert ute på en lun plass gjennom vinteren. Hengeren setter jeg på 5 bukker. Jeg tar av kalesja og monterer ei standard A-ramme i aluminium med 4 støtter, 2 lange støtter står i bakken i hver ende og ytterligere 2 kortere støtter står i midten av båten. Rammen fikseres ved å bindes til båten i hver ende. Over det hele trekker jeg en solid presenning som bindes fast til hengeren med vannkanner for strekkavlastning. Jeg "syr" så et langt tau på utsiden av presenningen via vannkannene for å avlaste presenningen i kastvinder.

Jeg fjerner alt av tekstiler fra båten og legger inn fuktsamlere (har ikke tilgang til strøm) i motorrom og kabin. Ikke helt fornøyd med resultatet av sistnevnte, så jeg lurer på om jeg skal få tilpasset en indre presenning (eller kanskje et stoff) som skal dekke uteområdet. Dette for å kunne plassere fuktoppsamlere i uteområdet.

Mulig andre har noen gode tips om hvordan redusere fuktigheten i båten uten tilgang til permanent strøm?

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Min båt (Draco 21) ligger på hengeren plassert ute på en lun plass gjennom vinteren. Hengeren setter jeg på 5 bukker. Jeg tar av kalesja og monterer ei standard A-ramme i aluminium med 4 støtter, 2 står bakken i hver ende av båten og ytterligere 2 støtter i midten av båten. Rammen fikseres ved å bindes til båten i hver ende. Over det hele trekker jeg en solid presenning som bindes fast til hengeren med vannkanner for strekkavlastning. Jeg "syr" så et langt tau på utsiden av presenningen via vannkannene for å avlaste presenningen i kastvinder.

Jeg fjerner alt av tekstiler fra båten og legger inn fuktsamlere (har ikke tilgang til strøm) i motorrom og kabin. Ikke helt fornøyd med resultatet av sistnevnte, så jeg lurer på om jeg skal få tilpasset en indre presenning (eller kanskje et stoff) som skal dekke uteområdet. Dette for å kunne plassere fuktoppsamlere i uteområdet.

Mulig andre har noen gode tips om hvordan redusere fuktigheten i båten uten tilgang til permanent strøm?

• Create New...