Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Føler litt på å støtte @Komodo, da jeg synes han har en praktisk tilnærmelse til emnet og jeg tror faktisk han vet hva han snakker om. Ikke noe negativt til fagfolkene her inne, men jeg tror de har en litt annen tilnærming en komodo og mange av oss andre har. Fagfolk skal selvsagt gjøre det faglig forsvarlig og riktig, men de har samtidig momentet med å gjøre ting kostnadseffektivt. Ikke noe galt i det men jeg tror man der tillater litt mere varme i kablene en hobbyelektrikkeren gjør. Jeg har sett gjennom kamera på varmen som kabler utvikler, og det er ikke å legge under en stol at mange båter lyser opp som et juletre når belastningen tilsvarer ‘normalt’ bruk. Helt sikkert ikke farlig men litt trist at nye båter er dimensjonert med elektrisk anlegg akkurat stort nok. 

Kjellg

Kjellg

Føler litt på å støtte @Komodo, da jeg synes han har en litt praktisk tilnærmelse til emnet og jeg tror faktisk han vet hva han snakker om. Ikke noe negativt til fagfolkene her inne, men jeg tror de har en litt annen tilnærming en komodo og mange av oss andre har. Fagfolk skal selvsagt gjøre det faglig forsvarlig og riktig, men de har samtidig momentet med å gjøre ting kostnadseffektivt. Ikke noe galt i det men jeg tror man der tillater litt mere varme i kablene en hobbyelektrikkeren gjør. Jeg har sett gjennom kamera på varmen som kabler utvikler, og det er ikke å legge under en stol at mange båter lyser opp som et juletre når belastningen tilsvarer ‘normalt’ bruk. Helt sikkert ikke farlig men litt trist at nye båter er dimensjonert med elektrisk anlegg akkurat stort nok. 

Kjellg

Kjellg

Føler litt på å støtte @Komodo, da jeg synes han har en litt praktisk tilnærmelse til emnet og jeg tror faktisk han vet hva han snakker om. Ikke noe negativt til fagfolkene her inne, men jeg tror de har en litt annen tilnærming en komodo og mange av oss andre har. Fagfolk skal selvsagt gjøre det faglig forsvarlig og riktig, men de har samtidig momentet med å gjøre ting kostnadseffektivt. Ikke noe galt i det men jeg tror man samtidig tillater litt mere varme i kablene en hobbyelektrikkeren gjør. Jeg har sett gjennom kamera på varmen som kabler utvikler, og det er ikke å legge under en stol at mange båter lyser opp som et juletre når belastningen tilsvarer ‘normalt’ bruk. Helt sikkert ikke farlig men litt trist at nye båter er dimensjonert med elektrisk anlegg akkurat stort nok. 

• Create New...