Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær.
Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til.
Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet.

Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land.

Har valgt å slette resten av innholdet som var av teknisk art etter råd fra andre her.
Mulig jeg  kommer tilbake i tråden med en oppdattering og litt bilder etter vært, for bilder elsker vi jo .
 

pipe

pipe

Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær.
Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til.
Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet.

Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land.
Har valgt å slette resten av innholdet som var av teknisk art etter råd fra andre her.
Mulig jeg  kommer tilbake i tråden med en oppdattering og litt bilder etter vært, for bilder elsker vi jo her.
 

pipe

pipe

Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær.
Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til.
Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet.

Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land.
Har valgt å slette resten av innholdet som var av teknisk art etter råd fra andre her.
Mulig jeg  kommer tilbake i tråden med en oppdattering og litt bilder etter vært for bilder elsker vi jo her.
 

pipe

pipe

Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær.
Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til.
Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet.

Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land.
Kunne ikke se noe særlig med skader bortsett i fra noen riper under, oppskrapet drev og en litt opptygd styrefinne på devet.

For å finne lekasjen har jeg i kveld fylt båten med 20-30 cm med vann.
Vannet kom ut bak drevplata og transom.
Etter nærmere inspeksjon ser jeg at drevplaten er flyttet 2 mm mot høyre da gelcoten syntes der bunnstoffet har vært.
Det er ingen krakeleringer eller sprekker utvendig på hekken og ser heller ikke noe skader innvendig men insiden er lite tilgjenglig.

Kommer nå til å melde inn skaden til mitt forsikringselskap da jeg har kasko.
Har eid denne båten i ett to siffret antal år og den har ikke tatt inn så mye som en tesje sjøvann i alle de årene.
Siden dette er en gammel SeaRay er jeg redd for at transom er råtten og har derfor kolapset under samenstøttet.
Båten fikk fabrikk ny motor for 2 år siden og da var ikke dårlig transom ett tema når verkstedet monterte denne.

Da kom jeg endelig til hva jeg lurer på.
Kan forsikringselskapet avslå å dekke dette med henvisning til råtten transom ?
Selv om båten var potte tett før sammenstøtet.
Hvis transomen er bra kan drevet alikevel belaste transom så hardt at man vil få lekkasje?
Drevet vil jo fungere som kraft x arm så belastningen innfestningene har utvilsomt vært høy med 3-4 knop og 1,5 tonn.
Er det realistisk å tro at lekkasjen kommer av defekt pakkning rundt drevplate etter sammenstøtet?
Jeg tror nok verdien på båten er høy nok til ett motorløft og fjærning av drev for å bytte pakkning men må transom bygges opp er nok løpet kjørt.

Hadde vært fint å få deres synpunkter og kanskje jeg uroer meg unødvendig over forsikringselskapet, men kjenner jeg har litt vondt i magen for dette syntes jeg var leit.
Hadde vært bedre med ett godt gammeldags hull i skroget for da hadde dette blitt båt igjen uansett hvem som hadde betalt for moroa.

pipe

pipe

Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær.
Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til.
Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet.

Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land.
Kunne ikke se noe særlig med skader bortsett i fra noen riper under, oppskrapet drev og en litt opptygd styrefinne på devet.

For å finne lekasjen har jeg i kveld fylt båten med 20-30 cm med vann.
Vannet kom ut bak drevplata og transom.
Etter nærmere inspeksjon ser jeg at drevplaten er flyttet 2 mm mot høyre da gelcoten syntes der bunnstoffet har vært

Kommer nå til å melde inn skaden til mitt forsikringselskap da jeg har kasko.
Har eid denne båten i ett to siffret antal år og den har ikke tatt inn så mye som en tesje sjøvann i alle de årene.
Siden dette er en gammel SeaRay er jeg redd for at transomen er råtten og har derfor kolapset under samenstøttet.
Båten fikk fabrikk ny motor for 2 år siden og da var ikke dårlig transom ett tema når verkstedet monterte denne.

Da kom jeg endelig til hva jeg lurer på.
Kan forsikringselskapet avslå å dekke dette med henvisning til råtten transom ?
Selv om båten var potte tett før sammenstøtet.
Hvis transomen er bra kan drevet alikevel belaste transom så hardt at man vil få lekkasje?
Drevet vil jo fungere som kraft x arm så belastningen innfestningene har utvilsomt vært høy med 3-4 knop og 1,5 tonn.
Er det realistisk å tro at lekkasjen kommer av defekt pakkning rundt drevplate etter sammenstøtet?
Jeg tror nok verdien på båten er høy nok til ett motorløft og fjærning av drev for å bytte pakkning men må transom bygges opp er nok løpet kjørt.

Hadde vært fint å få deres synpunkter og kjanskje jeg uroer meg unødvendig over forsikringselskapet men kjenner jeg har litt vondt i magen for dette syntes jeg var leit.
Hadde vært bedre med ett godt gammeldags hull i skroget for da hadde dette blitt båt igjen uansett hvem som hadde betalt for moroa.

pipe

pipe

Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær.
Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til.
Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet.

Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land.
Kunne ikke se noe særlig med skader bortsett i fra noen riper under, oppskrapet drev og en litt opptygd styrefinne på devet.

For å finne lekasjen har jeg i kveld fylt båten med 20-30 cm med vann.
Vannet kom ut bak drevplata og transom.
Etter nærmere inspeksjon ser jeg at drevplaten er flyttet 2 mm mot høyre da gelcoten syntes der bunnstoffet har vært

Kommer nå til å melde inn skaden til mitt forsikringselskap da jeg har kasko.
Har eid denne båten i ett to siffret antal år og den har ikke tatt inn så mye som en tesje sjøvann i alle de årene.
Siden dette er en gammel SeaRay er jeg redd for at transomen er råtten og har derfor kolapset under samenstøttet.
Båten fikk fabrikk ny motor for 2 år siden og da var ikke dårlig transom ett tema når verkstedet monterte denne.

Da kom jeg endelig til hva jeg lurer på.
Kan forsikringselskapet avslå å dekke dette med henvisning til råtten transom ?
Selv om båten var potte tett før sammenstøtet.
Hvis transomen er bra kan drevet alikevel belaste transom så hardt at man vil få lekkasje?
Drevet vil jo fungere som kraft x arm så belastningen innfestningene har utvilsomt vært høy med 3-4 knop og 1,5 tonn.
Er det realistisk å tro at lekkasjen kommer av defekt pakkning rundt drevplate etter sammenstøtet?
Jeg tror nok verdien på båten er høy nok til ett motorløft og fjærning av drev for å bytte pakkning men må transom bygges opp er nok løpet kjørt.

Hadde vært fint å få deres synpunkter og kjanskje jeg uroer meg unødvendig over forsikringselskapet men kjenner jeg har litt vondt i magen for dette syntes jeg var leit.
Hadde vært bedre med ett godt gammeldags hull i skroget for da hadde dette blitt båt igjen.



×
×
  • Create New...