Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Takker for råd, Locktite 577 har jeg liggende.

Så er det en annen ting med gjengene jeg lurer på. Gjengene i motoren, PT 1/8" er helt andre enn for giveren, så jeg har en overgang der nå.

gjengetyper.jpg

Bildet viser forresten den giveren som skal byttes ut. Men gjengene som giveren skal inn i på overgangener ikke helt lik med de på giveren, de er NPTF mens gjengene på både gammel og ny giver er NPT. Kan jeg ha fått noe "knusing" av gjenger i adapteren som kan gi problemer med denne mistilpasningen?

Lars H.

Lars H.

Så er det en annen ting med gjengene jeg lurer på. Gjengene i motoren, PT 1/8" er helt andre enn for giveren, så jeg har en overgang der nå.

gjengetyper.jpg

Bildet viser forresten den giveren som skal byttes ut. Men gjengene som giveren skal inn i er ikke helt lik med de på giveren, de er NPTF mens gjengene på både gammel og ny giver er NPT. Kan jeg ha fått noe "knusing" av gjenger i adapteren som kan gi problemer med denne mistilpasningen?

Lars H.

Lars H.

Så er det en annen ting med gjengene jeg lurer på. Gjengene i motoren er helt andre enn for giveren, så jeg har en overgang der nå.

gjengetyper.jpg

Bildet viser forresten den giveren som skal byttes ut. Men gjengene som giveren skal inn i er ikke helt lik med de på giveren, de er NPTF mens gjengene på både gammel og ny giver er NPT. Kan jeg ha fått noe "knusing" av gjenger i adapteren som kan gi problemer med denne mistilpasningen?

• Create New...