Lars H.
Jannmar skrev for 2 timer siden:Synes det ut i fra dette er merkelig at din R 1/8 giver ikke passer inn i motoren, som har BSP gjenger
Nå er det ikke snakk om å skru giveren inn i selve motorblokken, der har jeg allerede en overgang. Hvilke gjenger det er på motoren, er dermed uinteressant for meg. Skulle jeg gjort dette på en annen måte, kunne jeg i stedet for overgangen hatt en vibrasjonsdemper som Yanmar selv anbefaler i servicemanualen.
Uansett så har jeg allerede en overgang med 1/8" x 27 NPTF hunnkjønngjenger som den gamle giveren med 1/8" x 27 NPT passet inn i. At jeg fikk en giver fra Maritim med R 1/8 gjenger, var en feilsending fra dem. Nå får jeg ny giver fra dem med 1/8" x 27 NPT, likt med den gamle giveren som passet inn selv om den heller ikke var med fingjenger. Jeg får kline på litt Locktite 577 for å være sikker på god tetting. Og dermed var jeg tilbake til det opprinnelige emnet for tråden, he he.
Igjen vil jeg rose Maritim. Jeg sendte dem en mail om problemet kl.1016 idag, og nå er ny giver allerede på vei til meg. Den har forlatt Kristiansand og er ventet å nå meg imorgen.