Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Jeg har en 2,5kW skilletrafo i båten der alt av 230V utstyr er tilkoblet etter 10A sikring og jordfeilbryter. Men jeg har OGSÅ et uttak direkte fra land med landjord for helt spesielt bruk som strømkrevende verktøy, og for bruk når båten står på land om vinteren. På land slår jeg av sikringen etter skilletrafoen. Dette direkteuttaket er tydelig merket  med "DIREKTE". Etter reglene? Ikke helt, men jeg har ingen problem med hva jeg plugger inn hvor. Elle melle? Nei.

Det er slik jeg har det, men pga. regelverk, vil jeg selvfølgelig ikke oppfordre andre til et slikt opplegg.

Lars H.

Lars H.

Jeg har en 2,5kW skilletrafo i båten der alt av 230V utstyr er tilkoblet etter 10A sikring og jordfeilbryter. Men jeg har OGSÅ et uttak direkte fra land med landjord for helt spesielt bruk, strømkrevende verktøy, og for bruk når båten står på land om vinteren. På land slår jeg av sikringen etter skilletrafoen. Dette direkteuttaket er tydelig merket  med "DIREKTE". Etter reglene? Ikke helt, men jeg har ingen problem med hva jeg plugger inn hvor. Elle melle? Nei.

Det er slik jeg har det, men pga. regelverk, vil jeg selvfølgelig ikke oppfordre andre til et slikt opplegg.

• Create New...