Jump to content

Beskyttelse til snapdavider

Kent

Recommended Posts

I helgen hadde jeg et stygt uhell med snapdavider :cryin::cryin::cryin::cryin:

Jeg mistet balansen på badeplattformen og falt med mine drøye hundre kilo på snapdavideren. :blush::cryin:

Jeg søker derfor etter en god løsning for å beskytte mine barn mot å lide samme ublide skjebne.

Har tenkt litt rundt muligheten for å bruke en trekloss som jeg borrer et hull i og som da kan træs ned på snapdavideren...?

Løsninger mottas med stor takknemmelighet.

:cryin: Kent :cryin:

Til Bitteliten. Jeg setter garn over ripa bak og da subber garnet ned i plattforma akkurat der jeg ideelt sett skulle hatt SnapDavitere. Tror du din løsning også villle vært "hekte-fri" ved garnsetting? Antar du ikke har prøvd dette med Nidelven..., men du ser det kanskje for deg? :eek:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Ettersom vi har ankervinsj på badeplatformen med et svært 21 kg Engbo anker har Nidelv tatt frem en spesialløsning til vår båt - som jeg i sommer har sett de har levert til flere Nidelv 300'er. Løsningen er basert på den avtagbare snap daviten fra tender.

Bilde

Også er det da konstruert en løsning der snap davitene er høyere enn det tender leverer - for å få løftet jolla over ankerrullen slik at vi kan bruke ankervinsjen uten å ta bort jolla. Fungerer 110% utmerket.

Bilde

Bilde

På bb side der daviten er oppå ankerrulla tar vi bare bort den flate snap daviten på toppen av U-beslaget som er skrudd fast i ankerrulla. På stb side tar vi bort hele daviten slik at bare festebeslaget (i bilde nr 1 fra tender over) blir igjen på badeplatformen.

Når jolla ikke er med eller når vi har jolla på vannet demonteres snap davitene enkelt og greit. Tar 10 sek å sette de på. Jeg tror at disse også er "garnsikre" om man setter plastpropper over hodene på boltene. OG vi setter ikke garn fra Nidelven nei. Det nærmeste vi kommer fersk fisk ombord hos oss er makrell i tomat (på tube) og reker - men da gjerne med litt champagne eller en god Chablis til. Gleder meg allerede til neste sommer :yesnod:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...