Kent Startet 14.August.2005 Link til dette innlegget Startet 14.August.2005 I helgen hadde jeg et stygt uhell med snapdavider Jeg mistet balansen på badeplattformen og falt med mine drøye hundre kilo på snapdavideren. Jeg søker derfor etter en god løsning for å beskytte mine barn mot å lide samme ublide skjebne. Har tenkt litt rundt muligheten for å bruke en trekloss som jeg borrer et hull i og som da kan træs ned på snapdavideren...? Løsninger mottas med stor takknemmelighet. Kent Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 14.August.2005 Link til dette innlegget Svart 14.August.2005 Auda...,- det var nok ikke godt... Jeg har ingen gode idèer, men er glad for tipset om at vi må være forsiktige bakpå badeplattformen. Det hender jo at det er folksomt, vått og sikkert glatt der. Å lage en form for beskyttelse var ingen dum idè. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.August.2005 Link til dette innlegget Svart 14.August.2005 Det finnes en snap daviter som enkelt kan tas av når den ikke er i bruk. Vi har slike. Funger utmerket. Kanskje en slange i rett dimensjon som er splittet på langs - og som tres over snap daviten kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Kent Svart 15.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2005 Mulig at det kan være en løsning Bitteliten, har du noe foto av hvordan den virker? Kent Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 15.August.2005 Link til dette innlegget Svart 15.August.2005 Til Bitteliten. Jeg setter garn over ripa bak og da subber garnet ned i plattforma akkurat der jeg ideelt sett skulle hatt SnapDavitere. Tror du din løsning også villle vært "hekte-fri" ved garnsetting? Antar du ikke har prøvd dette med Nidelven..., men du ser det kanskje for deg? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Bitteliten Svart 15.August.2005 Link til dette innlegget Svart 15.August.2005 (redigert) Ettersom vi har ankervinsj på badeplatformen med et svært 21 kg Engbo anker har Nidelv tatt frem en spesialløsning til vår båt - som jeg i sommer har sett de har levert til flere Nidelv 300'er. Løsningen er basert på den avtagbare snap daviten fra tender. Også er det da konstruert en løsning der snap davitene er høyere enn det tender leverer - for å få løftet jolla over ankerrullen slik at vi kan bruke ankervinsjen uten å ta bort jolla. Fungerer 110% utmerket. På bb side der daviten er oppå ankerrulla tar vi bare bort den flate snap daviten på toppen av U-beslaget som er skrudd fast i ankerrulla. På stb side tar vi bort hele daviten slik at bare festebeslaget (i bilde nr 1 fra tender over) blir igjen på badeplatformen. Når jolla ikke er med eller når vi har jolla på vannet demonteres snap davitene enkelt og greit. Tar 10 sek å sette de på. Jeg tror at disse også er "garnsikre" om man setter plastpropper over hodene på boltene. OG vi setter ikke garn fra Nidelven nei. Det nærmeste vi kommer fersk fisk ombord hos oss er makrell i tomat (på tube) og reker - men da gjerne med litt champagne eller en god Chablis til. Gleder meg allerede til neste sommer Redigert 15.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kent Svart 15.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2005 Takk skal du Bitteliten! Kent Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.August.2005 Link til dette innlegget Svart 15.August.2005 (redigert) Takk skal du Bitteliten! Kent <{POST_SNAPBACK}> Du er hjertlig velkommen. Trenger du mer hjelp er det bare å si i fra. Snap davit løsningen vår ble avfotografert av flere båteiere i sommer. Flinke folk på Nidelv som tenker ut gode løsninger. Redigert 15.August.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 16.August.2005 Link til dette innlegget Svart 16.August.2005 Her er min løsning. Teakbordene kan fjernes helt ved bading. Håndtakene som bordene stikkes inn i brukes til å hjelpe seg opp fra vannet. Fungerer veldig bra. Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Victora III Svart 17.August.2005 Link til dette innlegget Svart 17.August.2005 Har sett noen tre en tennisball (som det er skåret et hakk i) på dem. Kanskje ikke så pent, en utvilsomt mykere for føtter og tær en "spydspissene" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.