Jump to content

Edit History

GunR

GunR

Poseidon skrev for 2 timer siden:

De urmakerne jeg har snakket med bare rister beklagende på hodet og gir inntrykk av at de har redusert seg selv til batteriskiftere ...

Ja, det er mange av de. Bedre blir det ikke når gamle røvere får sendetid på Nrk der de slår seg på brystet og sier at de er de siste som kan reparere gamle ur, og at alt nytt bare er å kaste og kjøpe nytt. (Et par år siden, en "urmaker "fra Florø, jeg har fått reparere klokker i familien som hadde vært innom der, og dødsdom var blitt avsagt. Eneste som var galt var det han hadde gjort..)

Ja, jeg er urmaker.Og ting kan, som oftest, repareres. Veggur, skipsur, chronografer.. Og fikk også til et ur til dashbordet på en MG A, tror jeg det var.. Aldri sett noe liknende før eller siden.

Men slå til på det uret som var linket til, Poseidon, så har du deler, om det trengs.

GunR

GunR

Poseidon skrev for 1 time siden:

De urmakerne jeg har snakket med bare rister beklagende på hodet og gir inntrykk av at de har redusert seg selv til batteriskiftere ...

Ja, det er mange av de. Bedre blir det ikke når gamle røvere får sendetid på Nrk der de slår seg på brystet og sier at de er de siste som kan reparere gamle ur, og at alt nytt bare er å kaste og kjøpe nytt. (Et par år siden, en "urmaker "fra Florø, jeg har fått reparere klokker i familien som hadde vært innom der, og dødsdom var blitt avsagt. Eneste som var galt var det han hadde gjort..

Ja, jeg er urmaker.Og ting kan, som oftest, repareres. Veggur, skipsur, chronografer.. Og fikk også til et ur til dashbordet på en MG A, tror jeg det var.. Aldri sett noe liknende før eller siden.

Men slå til på det uret som var linket til, Poseidon, så har du deler, om det trengs.

• Create New...