alidal Startet 1.September.2018 Link til dette innlegget Startet 1.September.2018 Har noen opplevd dette? https://www.dco.uscg.mil/Portals/9/DCO Documents/5p/CG-5PC/INV/Alerts/1318.pdf?ver=2018-08-16-091109-630 Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 1.September.2018 Link til dette innlegget Svart 1.September.2018 Har arbeidslys med ledpærer og flere batterilamper med led, når en eller flere er på merkes det godt på vhf. Ais mottak begrenses kraftig. Arbeidlyset ligner på denne: https://webshop.nettbaat.no/products/arbeidslysdekkslys-flood-led-15w Min erfaring er at billige led pærer er gode støysendere. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 1.September.2018 Link til dette innlegget Svart 1.September.2018 (redigert) Kjent problem dette med LED og støy. Det som lager støy er elektronikken som er i pærene/dimmere. Selv har jeg heldigvis funnet meg LED pærer helt uten elektronikk. Pluss er pluss og minus er minus i tillegg til rett antal dioder for å møte spenningen jeg har. En som jobber på labben til veritas sa det så fint som «LED pærer kan være CE godkjente radiojammere». Han jobber med sertifisering av elektronikk til yrkesflåten og har sett mye rart. Redigert 1.September.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 1.September.2018 Link til dette innlegget Svart 1.September.2018 Oppdaget i går kveld at min led ankerlanterne , av anerkjent fabrikat, får min Fusion dab radio til å miste signalet helt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.September.2018 Link til dette innlegget Svart 1.September.2018 DAB=DRITT. Bortsett fra det. Jeg kan høre et 'skurr' i VHF'en når jeg slår på motorlanternen som sitter i masten. Etter at den er slått på og lyser, helt tyst. Det samme gjelder alle de andre 10 LED'ene fra Biltema. Kan ikke høre at jeg slår dem på/av. Sjekket på K16. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.September.2018 Link til dette innlegget Svart 1.September.2018 10 hours ago, Kjellg said: (...) Selv har jeg heldigvis funnet meg LED pærer helt uten elektronikk. Pluss er pluss og minus er minus i tillegg til rett antal dioder for å møte spenningen jeg har. (...) G4? Husker du merke/modell, tilfeldigvis? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kjellg Svart 1.September.2018 Link til dette innlegget Svart 1.September.2018 (redigert) Popeye70 skrev 1 time siden: G4? Husker du merke/modell, tilfeldigvis? Husker, nei det er jeg for gammel til :) G4, Joda men gikk over til runde pærer med samme sokkel. Grunnen til det var at runde/flate pærer var lettere å finne noen uten elektronikk en de vanlige avlange. De avlange fant jeg faktisk ikke noen uten elektronikk. I tillegg så har jeg banan pærer. Tror jeg kjøpte 15-20 forskjellige pærer før jeg fant pærer med riktig lumen og riktig kelvin i tillegg til at de skulle være uten elektronikk. Skal prøve å finne ut hvilke jeg har og gi deg tilbakemelding. Samtlige ble kjøpt på Ali... tror jeg... ;) Redigert 1.September.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.