Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Dinamo skrev 36 minutter siden:

Eg våger meg ogso på å foreslå ein skjøtemåte med 35 mm2 og 16 mm2 som ikkje står i boka, men blir god: Ta ei 50 mm2 skjøtehylse og kutt den på midten i to lengder. Stikk inn 35 mm2 frå eine enden og 16 mm2 frå den andre, slik at desse ligg på sida av kvarandre i heile lengda til hylsa. Press dette med verktøy for 50 mm2 og legg krympestrømpe med lim utenpå. 

Utrolig smart metode, det skal jeg huske!  Det beste resultatet får man nok om man krymper dette med Biltemas slagverktøy :giggle:

Ellers, til trådstarter.  Du kan skjøte kabler, men unngå hvis mulig. Ellers kan du betrakte hver ledning du skjøter som en resistans. Formelen for å regne ut motstand er R1 + R2 + Rn = Rtot 

Komodo

Komodo

Dinamo skrev 29 minutter siden:

Eg våger meg ogso på å foreslå ein skjøtemåte med 35 mm2 og 16 mm2 som ikkje står i boka, men blir god: Ta ei 50 mm2 skjøtehylse og kutt den på midten i to lengder. Stikk inn 35 mm2 frå eine enden og 16 mm2 frå den andre, slik at desse ligg på sida av kvarandre i heile lengda til hylsa. Press dette med verktøy for 50 mm2 og legg krympestrømpe med lim utenpå. 

Utrolig smart metode, det skal jeg huske!  Det beste resultatet får man nok om man krymper dette med Biltemas slagverktøy :giggle:

Ellers, til trådstarter.  Du kan skjøte kabler, men unngå hvis mulig. Ellers kan du betrakte hver ledning du skjøter som en resistans. Formelen for å regne ut motstand et R1 + R2 + Rn = Rtot 

• Create New...