Jump to content

Edit History

Erik

Erik

Det er ikke kabular her, men trommel som man vikler tauet (flere ganger) rundt.  Antar man må dra etter for hånd for å ha friksjon nok, og at det derfor aldri vil kunne bli overbelastes fordi det vil slure mellom tau og trommel uansett hvis det blir for mye motstand.

Jeg setter i dag (uten vinsj) fast tauet på kryssholdt med åttetall og holder igjen når vi kjører løs.

Så i praksis vil den sikkert ikke jobbe opp mot max tungt uansett, men spørsmålet fra Hulda gjenstår enda : Er potensialt for 25% over 80A før sikringen ryker problemfritt ? Altså sette inn 100A sikring..

PS : Jeg er usikker på om det er mulig på denne vinsjen, men potensielt kan det jo hende jeg vil bytte til kjettingkabular senere, og da er det greit å slippe å kable om...

Erik

Erik

Det er ikke kabular her, men trommel som man vikler tauet (flere ganger) rundt.  Antar man må dra etter for hånd for å ha friksjon nok, og at det derfor aldri vil kunne bli overbelastes fordi det vil slure mellom tau og trommel uansett hvis det blir for mye motstand.

Jeg setter i dag (uten vinsj) fast tauet på kryssholdt med åttetall og holder igjen når vi kjører løs.

• Create New...