Jump to content

Edit History

Ingvarjg

Ingvarjg

Først ville jeg ha byttet grov- og finfilter.

Ang luftlekkasje, sjekk at finfilteret er godt trukket til, må bruke filtertang for å klare å trekke til hardt nok. Sjekk også grovfilteret, kan være lekkasje i o-ringene i lokket eller fra tappepluggen. Tar den inn luft i grovfilteret vil du nok se at nivået i filterkoppen synker etter en tur, hvis du fyller den helt før du drar ut. Sjekk også kobberringen på lufteskruen ved håndpumpa på finfilteret (bytt).

Du kan også prøve å kjøre den med diesel rett fra kanne, koble fra slangen fra grovfilteret og sett rett i kanna og la den suge derfra. Går den bra da, har du eliminert hele drivstoffsystemet fram til finfilter.

Om det ikke er luft kan det være trykkgiveren på railen som tuller litt, eller høy lekkasjerate på en injektor, men jeg holder en knapp på luft eller skitne filter.

 

Drivstoffsystemet fra finfilteret består etter husken av manuell luftepumpe på holderen til finfilteret, matepumpe og høytrykkspumpe i en enhet som drives av innsugskammen. På railen sitter det trykkgiver i ene enden og overtrykksventil i andre enden. Overtrykksventilen skal redusere trykket om det blir for høyt, denne er rent mekanisk og dersom den har løst ut skal den skiftes. Etter railen er det vel bare dysene igjen, er det høy internlekkasje i dysene kan det gi deg problemer. Dette måles ved å samle opp returdiesel fra hver injektor i hvert sitt måleglass og se om det er noen som skiller seg ut.

Ingvarjg

Ingvarjg

Først ville jeg ha byttet grov- og finfilter.

Ang luftlekkasje, sjekk at finfilteret er godt trukket til, må bruke filtertang for å klare å trekke til hardt nok. Sjekk også grovfilteret, kan være lekkasje i o-ringene i lokket eller fra tappepluggen. Tar den inn luft i grovfilteret vil du nok se at nivået i filterkoppen synker etter en tur, hvis du fyller den helt før du drar ut. Sjekk også kobberringen på lufteskruen ved håndpumpa på finfilteret (bytt).

Du kan også prøve å kjøre den med diesel rett fra kanne, koble fra slangen fra grovfilteret og sett rett i kanna og la den suge derfra. Går den bra da, har du eliminert hele drivstoffsystemet fram til finfilter.

Om det ikke er luft kan det være trykkgiveren på railen som tuller litt, eller høy lekkasjerate på en injektor, men jeg holder en knapp på luft eller skitne filter.

Ingvarjg

Ingvarjg

Først ville jeg ha byttet grov- og finfilter.

Ang luftlekkasje, sjekk at finfilteret er godt trukket til, må bruke filtertang for å klare å trekke til hardt nok. Sjekk også grovfilteret, kan være lekkasje i o-ringene i lokket eller fra tappepluggen. Tar den inn luft i grovfilteret vil du nok se at nivået i filterkoppen synker etter en tur, hvis du fyller den helt før du drar ut. Sjekk også kobberringen på lufteskruen ved håndpumpa på finfilteret (bytt).

Om det ikke er luft kan det være trykkgiveren på railen som tuller litt, eller høy lekkasjerate på en injektor, men jeg holder en knapp på luft eller skitne filter.



×
×
  • Create New...