Jump to content

Edit History

jupan

jupan

Føler med deg som er i denne prosessen. Var det for 10 år siden og det gikk rett vest... :thumbsup:

Vil gi deg tre råd - ta det for hva det er verdt.

 

1. Den beste båten er den du har nå.

- Det er bedre å ha en båt å seile med som ikke er optimal, enn å lete etter den optimale og ikke få seilt.

 

2. "Buy on condition - not specification". 

- Jeg driver med veteranbiler og å velge objekt er en øvelse i selvkontroll. Det er alltid best å velge basismodellen som er i god stand, enn å velge toppmodellen som er i dårlig stand. Husk pkt. 1 samtidig.

 

3. Ikke gå over bekken etter vann - gjør det enkelt.

- Finn noen båter i din prisklasse i nærområdet. Liker du båten og pkt. 2 er innfridd - kjøp den, så er du på pkt. 1. Velg kandidater som er kjent for å være gode båter. Ikke betal for mye, det er gammelt ræl uansett hvordan vi snur og vender på det. ;)

 

 

 

 

 

jupan

jupan

Føler med deg som er i denne prosessen. Var det for 10 år siden og det gikk rett vest... :thumbsup:

Vil gi deg tre råd - ta det for hva det er verdt.

 

1. Den beste båten er den du har nå.

- Det er bedre å ha en båt å seile med som ikke er optimal, enn å lete etter den optimale og ikke få seilt.

 

2. "Buy on condition - not specification". 

- Jeg driver med veteranbiler og å velge objekt er en øvelse i selvkontroll. Det er alltid best å velge basismodellen som er i god stand, enn å velge toppmodellen som er i dårlig stand. Husk pkt. 1 samtidig.

 

3. Ikke gå over bekken etter vann - gjør det enkelt.

- Finn noen båter i din prisklasse i nærområdet. Liker du båten og pkt. 2 er innfridd - kjøp den, så er du på pkt. 1. Velg kandidater som er kjent for å være gode båter. Ikke betal for mye, det er gammelt ræl uansett hvordan vi snur og vender på det. ;)

 

PS! Velg en båt som er god på kryss. Dårlig kryssbåt er verste sort...

 

 

 

jupan

jupan

Føler med deg som er i denne prosessen. Var det for 10 år siden og det gikk rett vest... :thumbsup:

Vil gi deg tre råd - ta det for hva det er verdt.

 

1. Den beste båten er den du har nå.

- Det er bedre å ha en båt å seile med som ikke er optimal, enn å lete etter den optimale og ikke få seilt.

 

2. "Buy on condition - not specification". 

- Jeg driver med veteranbiler og å velge objekt er en øvelse i selvkontroll. Det er alltid best å velge basismodellen som er i god stand, enn å velge toppmodellen som er i dårlig stand. Husk pkt. 1 samtidig.

 

3. Ikke gå over bekken etter vann - gjør det enkelt.

- Finn noen båter i din prisklasse i nærområdet. Liker du båten og pkt. 2 er innfridd - kjøp den, så er du på pkt. 1. Velg kandidater som er kjent for å være gode båter. Ikke betal for mye, det er gammelt ræl uansett hvordan vi snur og vender på det. ;)

 

 

 

jupan

jupan

Føler med deg som er i denne prosessen. Var det for 10 år siden og det gikk rett vest... :thumbsup:

Vil gi deg tre råd - ta det for hva det er verdt.

 

1. Den beste båten er den du har nå.

    - Det er bedre å ha en båt å seile med som ikke er optimal, enn å lete etter den optimale og ikke få seilt.

 

2. "Buy on condition - not specification". 

     - Jeg driver med veteranbiler og å velge objekt er en øvelse i selvkontroll. Det er alltid best å velge basismodellen som er i god

       stand, enn å velge toppmodellen som er i dårlig stand. Husk pkt. 1 samtidig.

 

3. Ikke gå over bekken etter vann - gjør det enkelt.

    - Så lenge du ikke kan ta ut en ny båt eller velge fra øverste hylle blir alt et kompromiss. Finn noen båter i din prisklasse i

      nærområdet. Dra og se på de. Bruk god tid. Be om prøvetur. Vær i båten en stund og kjenn på magefølelsen. Liker du båten og 

      pkt. 2 er innfridd - kjøp den, så er du på pkt. 1. Velg kandidater som er kjent for å være gode båter. Ikke betal for mye, det er 

      gammelt ræl uansett hvordan vi snur og vender på det. ;)

 



×
×
  • Create New...