Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

JRO skrev for 13 timer siden:

...........Jeg fikk inntrykk av at Sparkman & Stephens IW31 har de fleste kvaliteter man kan ønske seg. Vel og merke for en gammel båt, med et gammelt design, i en prisklasse de fleste har råd til. Den seiler skarpt, den er stødig, pga. et godt design tar den bølgene veldig bra i motsjø og den har en grunnleggende meget solid konstruksjon og design. Den er utviklet og skreddersydd for havgående regatta (ocean racing), og ble bygget på Orust - med all den kvalitet og finesse det fører med seg. IW 31 kan nok fint fungere til både langturseiling og dagsturer, samtidig som du også kan vinne klubbregattaen og gjøre det godt i Færderen, etc. Jeg mener jeg landet på at dette er mye båt for pengene og det eneste minuset er at den - som alle båter på denne størrelsen - er lav under taket og at du blir våt i cockpit. Men den har en liten cockpit, som derfor ikke samler spesielt store mengder vann...! (Slik det så fornuftig har blitt nevnt tidligere)

 


Jeg har seilt IW31 en hel del.....min far hadde en mkII under mange år, bygget -77

den seiler bra, tål mye sjø å vind.

tror mange Idag vill oppleve den som liten og trang 

 

kjenner en man (70+ nå) som var med å bygget pluggen til IW31an......han fortalte att når første båten var klar, da kom Mr Stephens over fra New York til lille Henån, for prøveseilas, han prøveseilte alle konstruksjoner, for å se att verften, bygget ilfg specs......og gjorte de egne spesialanpassninger, så skulle han godkjenne disse.

 

Det blev også bygget en engelsk IW31.....den fikk navnet She31

 

 

hvis TS kan akseptere finnekjølt som IW31......så skulle jeg kikket på ett annet Orust-bygge, 

som er litt større innvendig.......Forgus 31

Gunga Din

Gunga Din

JRO skrev for 13 timer siden:

...........Jeg fikk inntrykk av at Sparkman & Stephens IW31 har de fleste kvaliteter man kan ønske seg. Vel og merke for en gammel båt, med et gammelt design, i en prisklasse de fleste har råd til. Den seiler skarpt, den er stødig, pga. et godt design tar den bølgene veldig bra i motsjø og den har en grunnleggende meget solid konstruksjon og design. Den er utviklet og skreddersydd for havgående regatta (ocean racing), og ble bygget på Orust - med all den kvalitet og finesse det fører med seg. IW 31 kan nok fint fungere til både langturseiling og dagsturer, samtidig som du også kan vinne klubbregattaen og gjøre det godt i Færderen, etc. Jeg mener jeg landet på at dette er mye båt for pengene og det eneste minuset er at den - som alle båter på denne størrelsen - er lav under taket og at du blir våt i cockpit. Men den har en liten cockpit, som derfor ikke samler spesielt store mengder vann...! (Slik det så fornuftig har blitt nevnt tidligere)

 


Jeg har seilt IW31 en hel del.....min far hadde en mkII under mange år, bygget -77

den seiler bra, tål mye sjø å vind.

tror mange Idag vill oppleve den som liten og trang 

 

kjenner en man (70+ nå) som var med å bygget pluggen til IW31an......han fortalte att når første båten var klar, da kom 

Mr Stephens over fra New York til lille Henån, for prøveseilas, han prøveseilte alle konstruksjoner, for å se att verften,

bygget ilfg specs......og gjorte de egne spesialanpassninger, så skulle han godkjenne disse.

 

Det blev også bygget en engelsk IW31.....den fikk navnet She31

 

 

hvis TS kan akseptere finnekjølt som IW31......så skulle jeg kikket på ett annet Orust-bygge, 

som er litt større innvendig.......Forgus 31



×
×
  • Create New...