Jump to content

Edit History

jupan

jupan

Gunga Din skrev 14 minutter siden:

kjenner en man (70+ nå) som var med å bygget pluggen til IW31an......han fortalte att når første båten var klar, da kom Mr Stephens over fra New York til lille Henån, for prøveseilas, han prøveseilte alle konstruksjoner, for å se att verften, bygget ilfg specs......og gjorte de egne spesialanpassninger, så skulle han godkjenne disse.

Det blev også bygget en engelsk IW31.....den fikk navnet She31

hvis TS kan akseptere finnekjølt som IW31......så skulle jeg kikket på ett annet Orust-bygge, 

som er litt større innvendig.......Forgus 31

Interessant å lese! Det sier jo alt om byggekvaliteten. 

Jeg kjente en kar som seilte Forgus 36. Utrolig flott båt. En skikkelig havseiler, fikk jeg inntrykk av. 321 er vel etterfølgeren til 31, produsert fram til 1997 (?). Muligheter for en mer moderne båt med klassisk byggekvalitet, kanskje?

jupan

jupan

Gunga Din skrev 12 minutter siden:

kjenner en man (70+ nå) som var med å bygget pluggen til IW31an......han fortalte att når første båten var klar, da kom Mr Stephens over fra New York til lille Henån, for prøveseilas, han prøveseilte alle konstruksjoner, for å se att verften, bygget ilfg specs......og gjorte de egne spesialanpassninger, så skulle han godkjenne disse.

Det blev også bygget en engelsk IW31.....den fikk navnet She31

hvis TS kan akseptere finnekjølt som IW31......så skulle jeg kikket på ett annet Orust-bygge, 

som er litt større innvendig.......Forgus 31

Interessant å lese! Det sier jo alt om byggekvaliteten. 

Jeg kjente en kar som seilte Forgus 36. Utrolig flott båt. En skikkelig havseiler, fikk jeg inntrykk av. 

• Create New...