Jump to content

Edit History

Arne Henriksen

Arne Henriksen

On 9/10/2018 at 10:19 PM, Kjellg said:

Ja, men etter reklamen så skal den vel vare dobbelt så lenge. Det var faktisk en test for et par år siden hvor bt sin dekket mye dårligere en de andre. Selv om den var billigst i innkjøp så var den ikke billigst etter ferdigsmurt båt. 

Nå husker jeg ikke nøyaktig hvor mye jeg brukte i 2017 men gikk da fra svart Jotun Nonstop Supreme til hvit BT og det var ikke spesielt krevende å få dekning. Var også greit fornøyd med hvor mye det var grodd i sommer så det ville blitt BT på nytt om det var mulig å oppdrive.

Nonstop'en var blitt ganske brunt på roret nå etter et par måneder i sjøen, så vi får se når våren kommer hvordan dette har fungert. Frykter at de selvpolerende egenskapene ikke får full virkning når båtfarten ikke overstiger 6-7 knop, hverken på BT eller Jotun.

Det eneste jeg vel er sikker på er at den nye biocidvenlige greia neppe er en forbedring for annet enn smådyra i havet.

Arne Henriksen

Arne Henriksen

On 9/10/2018 at 10:19 PM, Kjellg said:

Ja, men etter reklamen så skal den vel vare dobbelt så lenge. Det var faktisk en test for et par år siden hvor bt sin dekket mye dårligere en de andre. Selv om den var billigst i innkjøp så var den ikke billigst etter ferdigsmurt båt. 

Nå husker jeg ikke nøyaktig hvor mye jeg brukte i 2017 men gikk da fra svart Jotun Nonstop Supreme til hvit BT og det var ikke spesielt krevende å få dekning. Var også greit fornøyd med hvor mye det var grodd i sommer så det ville blitt BT på nytt om det var mulig å oppdrive.

Det var blitt ganske brunt på roret nå etter et par måneder i sjøen, så vi får se når våren kommer hvordan dette har fungert. Frykter at de selvpolerende egenskapene ikke får full virkning når båtfarten ikke overstiger 6-7 knop, hverken på BT eller Jotun.

Det eneste jeg vel er sikker på er at den nye biocidvenlige greia neppe er en forbedring for annet enn smådyra i havet.

• Create New...