Jump to content

Edit History

Familiesnekke

Familiesnekke

Jeg oppgraderte til 19mm (3/4») hele veien fra tank til ny skroggjennomføring i kompositt.

Den gassen (svovel) som oppstår i septiktank er ikke bare «vond lukt», men også svært aggressiv korrosiv; og tærer på de fleste metaller.

Jeg droppet sil, nettopp av den grunn at det ikke skal gå tett. 

Jeg bruker også luftehullet til å spyle litt vann inn i når jeg er på tømmestasjon, slik at jeg får rensket litt ekstra i tanken ved tømming. (Nei, jeg putter ikke slangen inn i hullet, men spyler lett inn noen få liter på en meters avstand). 

Jeg støtter forøvrig @Lars H. sitt poeng med oksygen til aerobe bakterier for å redusere uønsket odør.

Familiesnekke

Familiesnekke

Jeg oppgraderte til 19mm (3/4») hele veien fra tank til ny skroggjennomføring i kompositt.

Den gassen (svovel) som oppstår i septiktank er ikke bare «vond lukt», men også svært aggressiv korrosiv; og tærer på de fleste metaller.

Jeg droppet sil, nettopp av den grunn at det ikke skal gå tett. 

Jeg bruker også luftehullet til å spyle litt vann inn i når jeg er på tømmestasjon, slik at jeg får rensket litt ekstra. (Nei, jeg putter ikke slangen inn i hullet, men spyler lett inn noen få liter på en meters avstand). 

• Create New...