Sunseeker 23 Startet 15.August.2005 Link til dette innlegget Startet 15.August.2005 Jeg har nylig montert inn ny motor (longblock). Det er en GM 350 5,7 liter bensin (tilsvarer VP AQ 260) med ferskvannskjøling. Har startet og alt fungerer. Nå skal jeg i gang med innkjøring. Er det noen som har gode tips og komme med? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Innkjøring gjør du på følgende måte: Start motoren, ha godt med olje på (til øverste nivå på peilepinnen). Om mulig, benytt en modifisert arm til oljepumpen og koble denne på en drill. Da får du olje ut i alle kanaler før første start (men første start at du allerde gjort...det er her det slites mest...en ny motor helt uten olje). Kjør på 2000 omdreininger i ca. 45 min. Det er viktig med litt fart (ikke tomgang) siden veiven skal kaste olje på undersiden av stemplene. Deretter bytter du olje og filter og starter sesonen pent. Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 (redigert) Dette er muligens litt for sent, men: Ikke start motoren før du skal kjøre den inn. La motoren gå på lavt turtall til den har blitt varm, deretter øker du på og slakker av igjen før du kjører maksdrag (full gass) på et halvminutt, før du slipper opp og kjører rolig igjen. Gjenta maksdragene i et kvarter og motoren er innkjørt. Skift olje og filter når du er ferdig. Dette er en kontroversiell metode å kjøre inn en forbrenningsmotor på, og du kan lese om den her. Redigert 12.August.2006 av Nautilusen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.