Jump to content

Hvor kjøpe sikringsholder skrudd rett på batteripol?

Kjellg

Recommended Posts

Lazyjack skrev 13 minutter siden:

Beklager, bare et dårlig forsøk på en morsomhet på lørdagskvelden :cool:

No problem. Det går veldig bra det. :)

Men jeg synes den var smart den sikringsholderen der. Hender av og til at jeg har ting hjemme som jeg kobler opp mot et batteri jeg har. Mye enklere å labbe med denne holderen :

Redigert av Kjellg (see edit history)
Dinamo skrev 1 time siden:

Eg klarer ikkje å fri meg frå tanken om at den holderen kan vera farlig. Tankane går då i slike baner som at eit batteri som er godt oppladet kan omgi seg med knallgass, og so ryk der ein sikring. Dermed so kjem ein ikkje heilt liten smell.

Du har et poeng som jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt. :clap:

Har andre sikringer i dag som er koblet rett på batteripol, men de er jo bedre tettet. Men gastett er de vel ikke. Egentlig så er det en dårlig løsning å ha sikringer så nært batteriene, de burde kanskje stått lenger unna.

Redigert av Kjellg (see edit history)

Mnnjjjaaa, som standard så har jeg brukt helt enkle klemmer med M10. Bruker M10 overalt slik at jeg bare har en størrelse å forholde meg til. Helt enkle og greie klemmer men litt problematisk om du skal ha flere kabler på. Der jeg trenger flere pluss eller minus ledninger på så som til vhf, varmer, lensepumpe etc så har jeg brukt denne.  Egentlig ikke helt ideel den heller for den er litt vanskelig å få klemt hardt nok til. Er bare M6 på skrue som klemmer skoen fast. For å få kontakten optimal tok jeg først litt smergel og raspet polen og innvendig i skoen, for det er et eller annet belegg på skoen når den er ny.  I tillegg så brukte jeg på alle flater også innvendig Melby sin «fett og børst». Du kjenner kanskje til den? Linker inn Onninen sin. Dette synes jeg fungerer greit iom at du har flere M6 som du kan bruke til enkeltledere. Egentlig den beste løsningen jeg har funnet til nå. Men samtidig så syntes jeg ikke det så helt pent ut med flere sikringsholdere hengende der. Derfor jeg var ute etter den holderen som jeg startet innlegget med. 

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...