apaul
pipe skrev for 16 timer siden:Det er vel bare å stille seg bak de som bruker syre for det er det eneste som fungerer.
Til neste år skal jeg ha ny båt med drev i vannet og av den grunn ønsker jeg å finne noe annet en drevspray.
Drevet på den gamle båten min ser ikke ut i måneskin etter jeg har brukt sort drevspray i årevis.
Nå er jo kjeramisk coting i vinden for bruk på lakk så tenkte jeg skulle prøve med på det til neste år.
Aner ikke om det fungerer men hvis ikke så skal jeg ga blank gjennomsiktig drevspray året etter-
Jeg har min ute hele året, og bruker Penta Grå Seajet 038 drevspray og har nesten ikke groe. Det er viktig å få på et godt sjikt av stoff. Før påføring bruker jeg å få bort alt av rur med forsiktig høytrykk, og evt. saltsyre. Husk å skylle godt etter bruk av saltsyre. Nå er alt rent og pent. Drevet bør nå slipes lett med vannslipepapir for å sikre god heft. Siste steg før påføring har jeg vasket over hele drevet med rødsprit for å fjerne alt av sliperester, oljerester etc. Med denne fremgangsmetoden har det nesten ikke grodd for meg i en havn som er preget av ganske mye groe forvørig.