Kingfu Startet 9.September.2018 Del på Facebook Startet 9.September.2018 Kjenner eg har litt diesellukt i motorrommet ombord i båten. Står 2xD4-260 ombord. Finner ingen åpenbar lekkasje, tørt å fint under motorer. Tok av toppdekselet på babord motor da eg synes lukten kommer fra/rundt den motoren. ser det er merkelig farge rundt injektorer, se bilde. Kan det være lekkasje her på noen måte som? Motor går helt fint som den skal. Men er litt diesellukt. I og med at motor går helt fint antar eg at det må være noe ifbm retur, eller? 2 injektorer ble byttet i mars, Nr 2 og 3. Som dere ser så er det misfarget både på 1,2 og 3? Har noen vert bort i dette før?? Sitér dette innlegget Link to post
tomsj Svart 12.September.2018 Del på Facebook Svart 12.September.2018 Halloen ! Den brunfargen som sers under toppdekselet på bildet du har lagt ut er fra motoren kom fra Volvo Penta fabrikken. Det et en slags Tektyl som er sprayet på for beskyttelse og kan lukte litt, men det vil avta. Håper dette kan være til hjelp. Hilsen Tom Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Kan jo legge til at det å etterbehandle motoren med tectyl eller annen konserveringsolje/voks egentlig er ganske lurt. Ideelt sett burde man år om annet ta av toppdekselet og spraye på nytt. Samme ellers over alt på motoren unntatt dynamo og reimer osv. Finnes mange gode produkter på markedet, f eks CRC 6-66, Tectyl 506, CRC SP 350 mfl. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.