Barbaria
En god ting med hendelser som dette er for oss å lære noe av det.
Da jeg først leste det, bemerket jeg (trygg i sofaen) at de aktiverte redningsflåten, men at de ikke valgte å gå inn i den. Livflåten ble senere tapt i bølgene på grunn av vann etc. Båten var fortsatt flytende, men delvis under vann som vi kan se fra bildene. Var riktige beslutningen om å bli i båten uten å vite at den synker eller ikke? Åpenbart var det denne gangen!
Jeg kan nesten tenke meg situasjonen, bli eller gå i flåten, synker vi eller ikke?
De fleste har lært at du ikke skal gå i flåten før båten går ned under føttene (gå opp i flåten, ikke ned i den). I denne situasjonen gikk båten ned, men stoppet halvveis under. Hadde mannskapet vært "tryggere" hvis de hadde valgt å gå i flåten? Jeg tror generelt sett (igjen trygt fra sofaen) når en beslutning om å aktivere redningsflåten først er tatt, burde de ha gått i den. Da flåten forsvant var de overlatt til en usikker båt, men igjen, i flåten har de bare flåten ...
Kanskje aktiverte de flåten for tidlig i dette tilfellet?
Igjen, jeg prøve å lære noe fra denne episoden og ikke være etterpåklok eller kritisere avgjørelsene i denne hendelsen.
Hva tror du?