Jump to content

Ibiza 811. Hvilket ekstrautstyr bør man velge?

Einar S

Recommended Posts

• 1 måned senere...
Einar S skrev On 11.9.2018 at 8.48:

Takker for gode tips! :-) Ekkolodd følger med Garmin plotteren, sikkert god nok for dybdevisning (blir nok ikke noe særlig fisking ;-) ). Både havnepresenning og god kalesje følger med i utstyrspakken. VHF er et godt poeng, og det blir nok håndholdt selv om rekkevidden vel er begrenset? Servostyring er vel kostbart men høres fornuftig ut, så jeg skal vurdere dette opp mot kostnaden. Autopilot var det ekstrautstyret jeg satte mest pris på i min Viknes 930 som jeg solgte for 2 uker siden, men er det behov for det på denne typen båt? Noen som har erfaringer med hvor "kurs-stødig" båten er med Suzuki duoprop?

Følger med på Viknes 930 på Finn og la merke til din da den lå der. Kan du si litt om bakgrunnen for ønsket om å bytte fra Viknes til Ibiza?

Jeg er vel på vei "motsatt vei" og har lenge hatt lyst på 930 eller 1030 men det blir jo noen kroner i mellomlegg da...

Det har med familiesituasjon å gjøre. Nå som ungene har blitt tenåringer vil de ikke være med på langtur lenger, så vi ønsket heller å ha en mindre/raskere båt for dagturer og kanskje litt vannsport. Vi var veldig fornøyd med vår viknes men den ble ikke brukt som helårsbåt, - den ble mer brukt som solskinnsbåt. Nå ble det ikke Ibiza likevel, men heller Askeladden C83 (var ikke lett å få tilbud på ny Ibiza levert til Nord-Norge...). Men ser ikke bort fra at vi kanskje går tilbake til turbåt igjen når ungene flytter ut og vi får mer tid til langturer igjen :-)

Takker for svar.

Det er en tid for alt så det kan jo være greit å justere seg inn etter endrede behov.

Guttene mine er vel i en slik alder at jeg nok vil få de en del med på tur de kommende årene så lysten til å prøve bo-båt er absolutt tilstede.

Samtidig er det veldig morsomt, behagelig, praktisk og økonomisk med en åpen og mer hurtiggående båt av litt mindre størrelse.

Erfaringsmessig er det uansett ofte sol når vi er på tur, men så var det dette med overnatting da...vi får se hva det blir til.

Synes brukte 930 er nokså dyre.

Gratulerer med C83 utrolig fin båt, kjempe praktisk med eget toalett rom og dem dobble køyene, pluss 45 knop;)

Har tittet en del på den selv men blir litt for dyr PR nå, håper kjøpe en sånn om 2-3 år til en litt lavere pris..

Jeg har selv en C65 som jeg er super fornøyd med:)

Det eneste jeg stusset litt over på C83 er 40 liter septik samme som C65, vet du om det er mulig å få denne noe større?

ellers virker det som en båt som har alt..

Redigert av Staff (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...