Jump to content

Edit History

Torsen67

Torsen67

Pinkvin skrev 17 minutter siden:

Du burde ikke gjøre dette.. klusse med godkjente og sertifiserte lanterner. En ørliten feil i utgangspunktet blir en stor feil på lengre avstand. Det er den biten som er lett for oss "vanlige folk" å skjønne. 

Så kommer den vanskelige biten om frekvenser osv på lyset og hvordan feks de du tror er en grønntlysende lanterne med ny led- pære faktisk lyser blått under gitte forhold fordi glass og pære ikke lengre er "samkjørt" osv. Det er ikke uten grunn lanterner sertifiseres og godkjennes. 

Ville kikket på led- pærene som Gunga din viser til som faktisk er laget til formålet, eller byttet til nye led- lanterner. 

Da tror jeg du skal se de før du uttaler deg bastant om dette. (Sett bort i fra godkjenningen) Her er det faktisk ikke noe jalla selv om det ikke er godkjent. Det lyser så rødt og grønt som det kan få blitt, og det uten noe rødt eller blått strølys. Og det enten du er nærme eller 250 meter unna. Hadde jeg ikke fått til dette ville jeg heller ikke brukt de. Er jålete på at sånt skal se bra og riktig ut. Pærene er faktisk godkjente i UK. Finner dessverre ikke kvitteringen. Selv mener jeg de nye små led-lanternene er værre. De stikke i øya på nært hold. Og, jeg har heller ikke alt mulig annet dustebelysning når jeg kjører rundt i mørket. Mann må være full for å ikke skjønne hvilke retning jeg går i?

Torsen67

Torsen67

Pinkvin skrev 11 minutter siden:

Du burde ikke gjøre dette.. klusse med godkjente og sertifiserte lanterner. En ørliten feil i utgangspunktet blir en stor feil på lengre avstand. Det er den biten som er lett for oss "vanlige folk" å skjønne. 

Så kommer den vanskelige biten om frekvenser osv på lyset og hvordan feks de du tror er en grønntlysende lanterne med ny led- pære faktisk lyser blått under gitte forhold fordi glass og pære ikke lengre er "samkjørt" osv. Det er ikke uten grunn lanterner sertifiseres og godkjennes. 

Ville kikket på led- pærene som Gunga din viser til som faktisk er laget til formålet, eller byttet til nye led- lanterner. 

Da tror jeg du skal se de før du uttaler deg bastant om dette. Her er det faktisk ikke noe jalla selv om det ikke er godkjent. Det lyser så rødt og grønt som det kan få blitt, og det uten noe rødt eller blått strølys. Og det enten du er nærme eller 250 meter unna. Hadde jeg ikke fått til dette ville jeg heller ikke brukt de. Er jålete på at sånt skal se bra og riktig ut. Pærene er faktisk godkjente i UK. Finner dessverre ikke kvitteringen. Selv mener jeg de nye små led-lanternene er værre. De stikke i øya på nært hold.

• Create New...