Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

For min del handler teak og epoxy om eksklusivitetsfølelse og opplevelsen av bedre kvalitet. Treverk som er skikkelig kan ose kvalitet og dufte egenartet og flott. Fint for sansene. Tror nok det handler både om estetikk på hva jeg synes er fint, men også behagelig å ta på eller gå på, likefullt som tradisjon fra trebåter før i tiden.

 

I min Windy er det håndlagede epoxy i kirsebær på galley-skap med sten benkeplate i byssen. På innergulvene er det også kirsebærteak og en lekker eksklusiv plysj på veggene. Myk å ta på eller å skumpe borti. Passer båtens tema. Noterer meg at de fikk lysere eik på dagens nyeste modeller. Det gir mer lys og enda romsligere følelse, men passer bare i de moderne Windyene og ikke i min Windy. Alt til sine perioder. Det viktige for meg er at det står i stil med båtens originalitet. Da holder de seg klassiske og tidløse og fremhever sin tidsepoke. Skjønner at noen oppgraderer til nyere tidsaldre, men da kan man også ødelegge båtens originalitet.

 

Ville aldri hatt det slik hjemme i boligen. Men så liker jeg å føle at jeg er i båten når jeg er i båten og da er det liksom andre stil-regler som gjelder enn for i et hus.

Liker faktisk treverk i klassiske engelske biler også, men det er en annen sak. Dog kun i de bilene som kler dette. En moderne Audi bør kanskje ikke ha trelister i dashbordet, men en eldre Jaguar kjennes feil uten masse håndlaget treverk i seg.

 

Men liker man ikke duften av treverk og i stedet liker knirking i plast osv bedre så finnes det jo alternativer. Selv aluminiumsbåter finnes det. 

 

Her et par bilder fra min egen båt tatt i mørket:

61F662C8-5B6A-40A0-BBE5-7ACBD992C8D9.jpeg

ABC1C8FE-57BB-4671-837B-53DABCFE0C8A.jpeg

Lingefan

Lingefan

For min del handler teak og epoxy om eksklusivitetsfølelse og opplevelsen av bedre kvalitet. Treverk som er skikkelig kan ose kvalitet og dufte egenartet og flott. Fint for sansene. Tror nok det handler både om estetikk på hva jeg synes er fint, men også behagelig å ta på eller gå på, likefullt som tradisjon fra trebåter før i tiden.

 

I min Windy er det håndlagede epoxy i kirsebær på galley-skap med sten benkeplate i byssen. På innergulvene er det også kirsebærteak og en lekker eksklusiv plysj på veggene. Myk å ta på eller å skumpe borti. Passer båtens tema. Noterer meg at de fikk lysere eik på dagens nyeste modeller. Det gir mer lys og enda romsligere følelse, men passer bare i de moderne Windyene og ikke i min Windy. Alt til sine perioder. Det viktige for meg er at det står i stil med båtens originalitet. Da holder de seg klassiske og tidløse og fremhever sin tidsepoke. Skjønner at noen oppgraderer til nyere tidsaldre, men da kan man også ødelegge båtens originalitet.

 

Ville aldri hatt det slik hjemme i boligen. Men så liker jeg å føle at jeg er i båten når jeg er i båten og da er det liksom andre stil-regler som gjelder enn for i et hus.

Liker faktisk treverk i klassiske engelske biler også, men det er en annen sak. Dog kun i de bilene som kler dette. En moderne Audi bør kanskje ikke ha trelister i dashbordet, men en eldre Jaguar kjennes feil uten masse håndlaget treverk i seg.

 

Men liker man ikke duften av treverk og i stedet liker knirking i plast osv bedre så finnes det jo alternativer. Selv aluminiumsbåter finnes det. 

61F662C8-5B6A-40A0-BBE5-7ACBD992C8D9.jpeg

ABC1C8FE-57BB-4671-837B-53DABCFE0C8A.jpeg

Lingefan

Lingefan

For min del handler teak og epoxy om eksklusivitetsfølelse og opplevelsen av bedre kvalitet. Treverk som er skikkelig kan ose kvalitet og dufte egenartet og flott. Fint for sansene. Tror nok det handler både om estetikk på hva jeg synes er fint, men også behagelig å ta på eller gå på, likefullt som tradisjon fra trebåter før i tiden.

 

I min Windy er det håndlagede epoxy i kirsebær på galley-skap med sten benkeplate i byssen. På innergulvene er det også kirsebærteak og en lekker eksklusiv plysj på veggene. Myk å ta på eller å skumpe borti. Passer båtens tema. Noterer meg at de fikk lysere eik på dagens nyeste modeller. Det gir mer lys og enda romsligere følelse, men passer bare i de moderne Windyene og ikke i min Windy. Alt til sine perioder. Det viktige for meg er at det står i stil med båtens originalitet. Da holder de seg klassiske og tidløse og fremhever sin tidsepoke. Skjønner at noen oppgraderer til nyere tidsaldre, men da kan man også ødelegge båtens originalitet.

 

Ville aldri hatt det slik hjemme i boligen. Men så liker jeg å føle at jeg er i båten når jeg er i båten og da er det liksom andre stil-regler som gjelder enn for i et hus.

Liker faktisk treverk i klassiske engelske biler også, men det er en annen sak. Dog kun i de bilene som kler dette. En moderne Audi bør kanskje ikke ha trelister i dashbordet, men en eldre Jaguar kjennes feil uten masse håndlaget treverk i seg.

 

Men liker man ikke duften av treverk og i stedet liker knirking i plast osv bedre så finnes det jo alternativer. Selv aluminiumsbåter finnes det. 

61F662C8-5B6A-40A0-BBE5-7ACBD992C8D9.jpeg

Lingefan

Lingefan

For min del handler teak og epoxy om eksklusivitetsfølelse og opplevelsen av bedre kvalitet. Treverk som er skikkelig kan ose kvalitet og dufte egenartet og flott. Fint for sansene. Tror nok det handler både om estetikk på hva jeg synes er fint, men også behagelig å ta på eller gå på, likefullt som tradisjon fra trebåter før i tiden.

 

I min Windy er det håndlagede epoxy i kirsebær på galley-skap med sten benkeplate i byssen. På innergulvene er det også kirsebærteak og en lekker eksklusiv plysj på veggene. Myk å ta på eller å skumpe borti. Passer båtens tema. Noterer meg at de fikk lysere eik på dagens nyeste modeller. Det gir mer lys og enda romsligere følelse, men passer bare i de moderne Windyene og ikke i min Windy. Alt til sine perioder. Det viktige for meg er at det står i stil med båtens originalitet. Da holder de seg klassiske og tidløse og fremhever sin tidsepoke. Skjønner at noen oppgraderer til nyere tidsaldre, men da kan man også ødelegge båtens originalitet.

 

Ville aldri hatt det slik hjemme i boligen. Men så liker jeg å føle at jeg er i båten når jeg er i båten og da er det liksom andre stil-regler som gjelder enn for i et hus.

Liker faktisk treverk i klassiske engelske biler også, men det er en annen sak. Dog kun i de bilene som kler dette. En moderne Audi bør kanskje ikke ha trelister i dashbordet, men en eldre Jaguar kjennes feil uten masse håndlaget treverk i seg.

 

Men liker man ikke duften av treverk og i stedet liker knirking i plast osv bedre så finnes det jo alternativer. Selv aluminiumsbåter finnes det. 



×
×
  • Create New...