OddArild Startet 12.September.2018 Del på Facebook Startet 12.September.2018 Hei. Jeg kikker på ny båt, og kom til og tenke på hva regnes som mange timer på en generator? Klart det har med vedlikehold og gjøre, men finnes det noe ca svar på dette? Odd Arild Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.September.2018 Del på Facebook Svart 12.September.2018 Det kommer vel an på generatoren. Mer enn 3000 motortimer på en som går med 3000 rpm kan man vel regne med har nådd middagshøyden. På andre kan vel 10 000 timer være greit. Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 12.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2018 Akkuratt det svaret jeg var ute etter. Da trenger jeg forsåvidt ikke bekymre meg noe spesielt om en er kjørt 1000 timer. Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.September.2018 Del på Facebook Svart 12.September.2018 OddArild skrev for 11 timer siden: Akkuratt det svaret jeg var ute etter. Da trenger jeg forsåvidt ikke bekymre meg noe spesielt om en er kjørt 1000 timer. Takk :) Ingen garanti, ingen reklamasjon til bidragsyder. Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 12.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2018 Hehe, nei men greit og høre på visdommen her inne før jeg går på en smell. ? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Det er visse ting å passe på på de ulike modellene mhp skifte. I min båt ble første Mase generator ødelagt på ca 300 timer hos en tidligere eier. Kjenner ikke detaljene - men tror det var en lager som skal skiftes jevnlig som var utelatt. Har forstått at dette er super-viktig å skifte ihht intervall og alder på mange modeller. Greit å verifisere hva som er viktig på den enkelte modellen. Det «nye» aggregatet (Mase) fra 2005 har ikke samme lager og derfor en annen serviceplan. Har dog kun gått 200 timer siste 18 år... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Korrekt, på de gamle Mase Mariner sitter det en gummibøssing i bakre generatorlager. Skal skiftes hver tredje år eller 500 driftstimer, det som kommer først. Jeg har den generatorversjonen om bord. Hos meg blir ringen alltid byttet på dato. Verdens dyreste gummiring med enorme pakkekostnader fra leverandøren i Larvik. Beklager at jeg enda en gang referer til Hulda, må slutte med det. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Finnes knapt bedre referanse enn Hulda, dog ikke når det gjelder Wallas, men det tar andre seg av............ Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
OddArild Svart 13.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2018 Ikke noe og beklage for, hulda er jo ett oppslagsverk. Det er en 4.5kw Hfl mener jeg på :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.