Jump to content

Hvor mange timer regnes som mye på generator?

OddArild

Recommended Posts

Det er visse ting å passe på på de ulike modellene mhp skifte. I min båt ble første Mase generator ødelagt på ca 300 timer hos en tidligere eier. Kjenner ikke detaljene - men tror det var en lager som skal skiftes jevnlig som var utelatt. Har forstått at dette er super-viktig å skifte ihht intervall og alder på mange modeller.  Greit å verifisere hva som er viktig på den enkelte modellen. Det «nye» aggregatet (Mase) fra 2005 har ikke samme lager og derfor en annen serviceplan. Har dog kun gått 200 timer siste 18 år...

Korrekt, på de gamle Mase Mariner sitter det en gummibøssing i bakre generatorlager. Skal skiftes hver tredje år eller 500 driftstimer, det som kommer først. Jeg har den generatorversjonen om bord. Hos meg blir ringen alltid byttet på dato. Verdens dyreste gummiring med enorme pakkekostnader fra leverandøren i Larvik.

Beklager at jeg enda en gang referer til Hulda, må slutte med det.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...