Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Sort røyk indikerer i grove trekk at det er for mye diesel i forhold til luft. Det vil si at motoren ikke forbrenner all dieselen den får inn. Må ikke forveksles med uforbrent diesel som vil gi gråfarget eksos. Hva de over har vært inne på er stort sett adekvate sammenhenger slik jeg ser det. I tillegg kommer koksing i eksosporter, i brennkammer, ventiler som henger i koksing, etc. Det jeg nevner her er årsaker som ofte kan relateres til motorer som har gått med for stor last. I dette tilfellet for stor propell. Feil justering av diesel høytrykkspumpe er også en mulighet.

Hulda

Hulda

Sort røyk indikerer i grove trekk at det er for mye diesel i forhold til luft. Det vil si at motoren ikke forbrenner all dieselen den får inn. Må ikke forveksles med uforbrent diesel som vil gi gråfarget eksos. Hva de over har vært inne på er stort sett adekvate sammenhenger slik jeg ser det. I tillegg kommer koksing i eksosporter, i brennkammer, ventiler som henger i koksing, etc. Det jeg nevner her er årsaker som ofte kan relateres til motorer som har gått med for stor last. I dette tilfellet for stor propell.

• Create New...