jma001 Startet 12.September.2018 Link til dette innlegget Startet 12.September.2018 I min distress fikk jeg ikke med meg hvor "oljefilter BYPASS" og "oljefiler" står. Og nå ble jeg derfor usikker på hvilket som står fremst? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 12.September.2018 Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 10 poeng om du klarer å montere de feil. Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 12.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 Ok nå ser jeg det. De har jo ulik gjenging, så da er den saken løst. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 12.September.2018 Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.September.2018 Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 Jeg skal være den første til å rekke opp hånda og si at jeg har stått å lurt på det samme... ? Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 12.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 Godt var det -iallefall, å ha iPhonen og baatplassen tilgjengelig mens jegsto nede i motorrommet. Nå er det meste klargjort: Skiftet frostvæske (grønn), motorolje (fylte på 18 liter uten at det gir utslag på pinnen, etterfyller evt. ved en senere anledning), skiftet oljefiler og bypass oljefilter, skiftet veivhusventilasjonsfilter.... Godt å få det gjort.? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.September.2018 Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 Veivhusventilasjonsfilteret kunne du vasket i parafin og spart de pengene ( et medlem som er vp-mekaniker) 18 liter olje burde vel gitt utslag på peilepinnen ? Om det er samme volum som 310, 20liter inklusiv filter, så er det vel 3,6 liter eller der omkring mellom min og max. Om du ikke har startet motor, og fylt filterene, er det jo mere i bunnpanna. Så, har du rengjort motor og sprayet over 6-66? ? Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 12.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 (redigert) 25 minutes ago, Eureka said: Veivhusventilasjonsfilteret kunne du vasket i parafin og spart de pengene ( et medlem som er vp-mekaniker) Så, har du rengjort motor og sprayet over 6-66? ? Skal huske parafinvask av veivhusventilasjonsfilteret, neste gang. Hva er «6-66», og hvor fås det kjøpt? Redigert 12.September.2018 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.September.2018 Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 Ala 5-56, men ment for marin bruk. lukter bedre, gjør den også. Beskyttelse på sprayboks. Ikke noe spesialprodukt, så det fås vel kjøpt her og der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.