Torsen67 Startet 13.September.2018 Del på Facebook Startet 13.September.2018 (redigert) Dette er en gammel Yamaha 5 hk (5bs) utenbords. Plugghetta er ødelagt og jeg får den ikke av pluggledningen uten å ødelegge ledningen. Er hele sulamitten med coil i en del? Redigert 13.September.2018 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Tror ikke det, men jeg husker ikke hvordan i detalj det er satt sammen. Har ikke jobbet med det siden 70-tallet. Mener vi byttet plugghetter. Skrue der pluggen fester inne i hetta?? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2018 Nei, ser ingen skrue der.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 På mopeder var gjerne plugghetta "skrudd" inn på ledingen. Sjekk om den lar seg skru ut mot klokka. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Her er et bilde av slik det kan se ut der ledningen går inn i coilen. Plugledning skrus inn på skruen. Var også sånn på min 99 model Mercury 2-takt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Tok meg fem minutter på nettet. Det ser ut som at coil, ledning og plugghette er en sealed unit. Skal du kun bytte plugghetta, må du være litt kreativ. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 15.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2018 Takk Hulda. Har sett bilde av komplette enheter, men ingen forklaring på at de ikke kan demonteres. Da får jeg leite etter en komplett unit? Sitér dette innlegget Link to post
L D Svart 16.September.2018 Del på Facebook Svart 16.September.2018 Kjøp ei vantett plugghette og kapp den gamle tennkabelen så nær den gamle hetta som mulig. Skru deretter den nye fast på tennkabelen og vips du har en enhet uten store utlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.September.2018 Del på Facebook Svart 16.September.2018 Gidder ikke å søke det opp en gang til. Nogelunde samme settene til gamle Yamaha, Mariner og Mercury. Tror vi, etter husken, klippet kabelen og skrudde på en ny plugghette. Jeg jobbet for Yamaha, og denslags var ikke lovlig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2018 L D skrev On 16.9.2018 at 11.26: Kjøp ei vantett plugghette og kapp den gamle tennkabelen så nær den gamle hetta som mulig. Skru deretter den nye fast på tennkabelen og vips du har en enhet uten store utlegg. Så det er bare å kjøpe en plugghette på biltema som passer på pluggen? Har aldri skjønt greia med så mange forskjellige plugghetter med så stort sprik i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.September.2018 Del på Facebook Svart 19.September.2018 Bare å prøve. Plugghetten bør være vanntett rundt pluggen og rundt kabelen. Ellers får du overslag og null futt. Sitér dette innlegget Link to post
L D Svart 19.September.2018 Del på Facebook Svart 19.September.2018 (redigert) Dette er en utmerket og velprøvd tennplugghette. http://www.gsparkplug.com/1x-pattern-spark-plug-cap-r90-black-water-resistant-rubber-lodge-no-resistor.html Green Spark plug leverer førsteklasses varer til svært rimelige priser sett med norske øyne. Redigert 19.September.2018 av L D (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.