Arne_ Startet 14.September.2018 Del på Facebook Startet 14.September.2018 (redigert) Jeg holder på å oppgradere elektronikken i båten og skifter ut kartplotter og VHF samt installerer en nyere versjon av Seatalk. Jeg har derfor ikke bruk for den ledningen som går fra den gamle VHF-en ved kartbordet til håndsettet i cockpit. Mens jeg lå langt baki en akterkabinen med avbiteren og skulle begynne å klippe opp strips for å fjerne ledningen kom jeg til å tenke på at jeg kanskje kan bruke den til noe annet. Jeg trenger jo mer strøm i cockpit til diverse utstyr. Så mitt muligens veldig dumme spørsmål er: Kan jeg det? Er det en vanlig at strømledning eller er det en slags spesialledning? . Redigert 14.September.2018 av Arne_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Såvidt jeg se er det en ganske alminnelig ledning som kan brukes til det meste, hvis bare ikke strømmen/effekten blir altfor stor. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Code0 Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Trenger du en håndholdt lyskaster f. eks? Lag et strømuttak. Ser du noe tekst / typebetegnelse på kabelen? Trengs for å kunne si hvor mange Watt du kan bruke kabelen for... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Trolig 1,5 kvadrat, så den tåler i såfall ikke all verden. LED-lamper og denslags funker. Sitér dette innlegget Link to post
Arne_ Svart 14.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2018 Ok. Takk for svar. Jeg kan jo måle motstand og spenningsfall bare for gøy men den får nå nytt liv som strømleverandør til en usb lader. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.September.2018 Del på Facebook Svart 15.September.2018 Synes jeg skimter en skjerm også, det er ingen ulempe. Du kan nok trekke en del watt'er, USB går helt sikkert i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.