Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

30 minutes ago, Bårdp said:

Nå står det jo i BT sin brosjyre at den kan dra 90Kg med 35 m/min. For å klare det må den avgi vell 500 W og trekker da sikkert ca 45A.

Det står INNTIL 90 kg . . .

Jeg tipper at LH200 og BT sin er ganske identiske. Jeg har LH200 og den greier neppe 90 kg, selv om det står i brosjyren, og iallfall ikke mer enn i noen sekunder før den stopper pga. overheting. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en kraftigere haler. Det er rett som det er at man trenger litt overskuddskraft. Men en kraftigere haler belaster også båten innfesting mer, så det spørs også litt ha slags båt en har. I mitt tilfelle ville ikke det vært noe problem.

Dersom valget står mellom LH200 eller BT sin, ville jeg latt prisen avgjøre. Min LH200 er ikke av spesielt god kvalitet, og jeg stoler mest på BT når det gjelder reklamasjoner. Der har jeg litt dårlig erfaring med andre . . .

PS

I formiddag dro jeg krepseteiner. Da haleren stoppet pga. temperaturen like før jeg hadde den første teina ombord, dro jeg litt videre for hånd. Og det sier kanskje noe, for jeg drar ikke 90 kg for hånd! Jeg dro også krabbeteiner av type tung hummerteine (men med lovlige fluktåpninger for krabbe). En sånn teine fra 20 meter er akurat passe for haleren. Fin formiddag på sjøen. Det ble noen kreps og over 30 store krabber på fire teiner.

NilsPils

NilsPils

16 minutes ago, Bårdp said:

Nå står det jo i BT sin brosjyre at den kan dra 90Kg med 35 m/min. For å klare det må den avgi vell 500 W og trekker da sikkert ca 45A.

Det står INNTIL 90 kg . . .

Jeg tipper at LH200 og BT sin er ganske identiske. Jeg har LH200 og den greier neppe 90 kg, selv om det står i brosjyren, og iallfall ikke mer enn i noen sekunder før den stopper pga. overheting. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en kraftigere haler. Det er rett som det er at man trenger litt overskuddskraft. Men en kraftigere haler belaster også båten innfesting mer, så det spørs også litt ha slags båt en har. I mitt tilfelle ville ikke det vært noe problem.

Dersom valget står mellom LH200 eller BT sin, ville jeg latt prisen avgjøre. LH200 er ikke av spesielt god kvalitet, og jeg stoler mest på BT når det gjelder reklamasjoner. Der har jeg litt dårlig erfaring med andre . . .

• Create New...