Tom Rør
Vi hadde en knallfin tur fra Damp til Eckernförde i dag. Vi så mange småhval, og jeg som er litt halvparanoid når det kommer til andre lands øvrigheter, følte den tyske marines mistenksomme blikk på vei inn i bukta.
Slik jeg tolker kartet, er det en smal stripe inn ved land hvor vi kan gå. Dette fulgte jeg slavisk, så det var egentlig ingen grunn til bekymring.
Det var lettskyet hele veien, men sola kom rett etter ankomst. Det ble meget varmt, og det har egentlig vært mangelvare så langt i ferien.Da husstanden er i overkant glad i jagerfly, har vi også fått gleden av å se mye aktivitet i lufta både i går og i dag.
Så vidt jeg har fått med meg, er det en stor u-båtbase her også, og denne basen passerte vi med noen skarve meter.
Eckernförde er en veldig trivelig by, og jeg er glad vi valgte å gå " omveien" innom.
Som dere ser på to av bildene, er de flinke til å dekorere byen sin.
De har frest inn maritime motiver på utvalgte steiner på brygga.
Vi fikk plass i innerste gjestehavn, og der er det helt stille, bortsett fra en og annen fiskebåt som går forbi.
Jeg liker havner der det er aktivitet utover fritidsbåter.
Denne byen anbefales på det sterkeste.
Vi tok middagen på en kinarestaurant, og vi fikk litt assosiasjoner til Goldener Drache i Cuxhaven, som vi frekventerte i de fjorten dagene vi lå der i 2017?
Litt bilder ble det i dag også.