Tom Rør
Vi gikk fra Omø 07.15, og jeg gjorde det sjakktrekket å sitte på apeloftet da vi dro.
Jeg har gjort samme tabbe før, så jeg lærer nok aldri. Ble "blaut som ei katte", da det blåste 9 m/s og var krappe ekle bølger.
Måtte trekke innendørs etterhvert, og sjøen la seg litt da vi kom litt i le.
Vi endte opp i Stubbekøbing, da jeg ikke hadde lyst til å gå ut mot Klintholm i den vinden. Stubbekjøbing bærer preg av at det ikke er så gode tider her som mange andre steder vi har vært, da en del av butikklokalene står tomme, og en del bygg er litt slitne. Det er allikevel en sjarm med denne plassen, og jeg tipper det hadde vært mere liv på lørdag, enn en søndag ettermiddag.
Et stort pluss for fin havn med en skikkelig havnefoged, samt et skikkelig bra gatekjøkken pluss på brygga. Mor tok en bacon/cheeseburger, mens jeg tok spareribs med hjemmelaget kartoffelsalat.
Selvsagt akkompagnert med to grønne til far og en cola til mor.
Vi fikk desverre ikke besøkt Danmarks største motorsykkelmuseum som ligger her i byen.Det vi fikk se, er en av Danmarks eldste ferger som går mellom Stubbekøbing og Bogø.Dette er såvidt jeg har forstått byens stolthet.
Et smykke av et fartøy som heter IDA.
Planen nå er å gå til Rødvig i morgen, så det er bare å sette klokka på 06.00.
Det som er litt rart, er at jeg veldig ofte står tidligere opp når jeg er på ferie, enn når jeg jobber.
Det ble et par bilder i dag også.
Kanskje litt i overkant, men som jeg sier, formidler jeg bare det jeg selv liker å se på :-)