Nerdy Startet 15.September.2018 Link til dette innlegget Startet 15.September.2018 Hei, se bilde vedlagt. Teaken løsner på ene siden... Ser ut som det er er noe fugemasse og prøvd å reparere dette før. Hva burde man gjøre? Rive det opp å få laget til en ny bit? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 15.September.2018 Link til dette innlegget Svart 15.September.2018 Det ser ut som det er benyttet SIKA 291 eller TEC-7 her før. Prøv med nå også. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Dalton Svart 15.September.2018 Link til dette innlegget Svart 15.September.2018 Ville vel ha forsøkt om det går an å få den av hel, slik at du får gjort ordentlig rent og tørt før du limer den på plass igjen. Tec-7 sitter som bare det, så vær forsiktig... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
amerelium Svart 16.September.2018 Link til dette innlegget Svart 16.September.2018 Chlas Olsson har en god maritim lim / fugemasse som er veldig god, sort eller hvit, Jeg hadde en miljøteakplate som var løsnet, klemte godt under og satte vekt på - tok ikke av platen først - holder fremdeles et år etterpå. Pass på å ikke bruke varienten som er primæret fugemasse. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Nerdy Svart 16.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2018 Takk for svar. Tror jeg skal prøve å demontere den helt ja. Vis den går i stykker kan det da ikke være snakk om så mye penger fra trebåtbyggeriet her å lage til en ny bit for meg regner jeg med... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.September.2018 Link til dette innlegget Svart 16.September.2018 Demonterer du, sliper lett på overflaten (altså under, den siden som skal limes) og avfetter med aceton får du god vedheft. Å klattlime under teaken når overflaten er full i skitt varer kortere enn å gjøre det skikkelig Sitér dette innlegget Link to post
Drittplassen Svart 16.September.2018 Link til dette innlegget Svart 16.September.2018 Hei denne delen koster kr 800 visst du bestiller den av Ibiza. Denne delen er limt med sika fra fabrikant, er bare å gjør rent og lime den på nytt, null stress. Til info koster luke ca kr 3000 og dekket koster ca kr 9000 Totalt med frakt for alle 3 baugdeler ca 15000 Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 19.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2018 Flott! Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 23.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2018 Fikk av teakbiten, i to deler...... så da blir det å bestille en ny bit... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.